۳

بودجه نمایشگاه کتاب تهران نصف شد

تاریخ انتشار
شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۵
بودجه نمایشگاه کتاب تهران نصف شد
علی‌اکبر اشعری عضو شورای سیاست‌‌گذاری بیست و هشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، با اشاره به اعتبارات مالی این دوره نمایشگاه کتاب گفت: اعتبارات در نظر گرفته شده باری این دوره نمایشگاه با توجه به مشکلات مالی معاونت فرهنگی و بدهی‌های گذشته،‌ نصف اعتبارات سال گذشته شده است.

وی ادامه داد:‌ بنابراین باید به شیوه‌ای این کاهش اعتبارات به نصف را جبران کرد،‌ بخشی را باید با درآمدزایی‌هایی از طریق تبلیغات و ... جبران کرد،‌ بخشی را باید با حمایت اسپانسرها و بخشی را نیز با با کاهش هزینه‌های اجرایی از طریق چانه‌زنی با مسئولان مصلی، وزارت نیرو و... جبران کرد.

اشعری تصریح کرد:‌ در دومین جلسه شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه نیز بحث افزایش تعرفه‌ غرفه‌ها مطرح شد،‌ برخی موافق آن بودند و برخی مخالف،‌ اما در نهایت به تصویب رسید‌.

وی در پاسخ به این پرسش که برگزاری نمایشگاه کتاب در حقیقت حمایتی از صنعت نشر کشور به شمار می‌رود،‌ با افزایش تعرفه غرفه‌ها‌،‌ آیا جنبه حمایتی از ناشران تضعیف نمی‌شود؟ گفت: مخالفان افزایش تعرفه غرفه‌ها در شورای سیاست‌گذاری نیز بر روی همین موضوعات سرمایه‌گذاری می‌کردند و معتقد بودند،‌ اصل برپایی نمایشگاه کمک به رونق اقتصادی نشر است. بنابراین این احتمال وجود دارد که افزایش تعرفه غرفه‌ها بر حسب سودآوری ناشران باشد.
مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۲۴۱۲۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.