۴

مشاور پیشین اردوغان متهم به جاسوسی شد

تاریخ انتشار
شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۸
مشاور پیشین اردوغان متهم به جاسوسی شد
دادستانی کل فدرال آلمان مشاور پیشین «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه را متهم به جاسوسی کرد.

۳ نفر از اتباع ترکیه به همین‌ منظور در ترکیه بازداشت شده‌اند. این موضوع از آن جهت مهم است که یکی از این افراد پیش از این مشاور اردوغان بوده است.انتظار می‌رود که این خبر موجی از تنش را در عرصه سیاسی ترکیه به دنبال داشته باشد.

هفته‌نامه آلمانی «اشپیگل» در این مورد نوشت که ۱۱ نوامبر دادستانی کل آلمان فرمان بازداشت ۳ نفر را صادر کرد این افراد متهم به فعالیت‌های جاسوسی شده‌ بودند. سرانجام آنها ۱۷ دسامیر دستگیر شدند. یکی از آنها آلمانی ترک‌تبار و ۲ نفر دیگر هم اتباع ترکیه بودند.

یکی از این افراد که در فرودگاه فرانکفورت دستگیر شد، «محمد طاها گرگرلیگلو» ۵۸ ساله در زمان نخست‌‌وزیری اردوغان، مشاور وی بود و هم‌اکنون هم در شورایی که داوداوغلو مسئولیت آن را برعهده گرفته است حضور دارد.

این انجمن درآمدهای پس‌انداز شده دولت را اداره می‌کند و در زمینه خرید و فروش تلویزیون و رادیو و روزنامه شهرت دارد.گرگرلیگلو همچنین عضو شورای بانک دولتی «هالک» بوده است.

این سیاستمدار ترک در زمینه بوس و اقتصاد تحصیل کرده و شخصیتی شناخته شده است. گفته می‌شود که هم‌اکنون و پس از وقایع اخیر دسترسی به وب‌سایت شخصی وی امکان‌پذیر نیست.

ترکیه اتهامات وارد شده به گرگرلیگلو را رد کرده است.
مرجع : فارس
کد مطلب : ۲۴۱۲۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.