۳

این همه هزینه کی روش کردیم برای چه؟

تاریخ انتشار
شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۰
این همه هزینه کی روش کردیم برای چه؟
رضا عنایتی روز گذشته ناراحت بود. او هم مثل همه ایرانی‌ها از شکست تلخی که برای تیم‌ملی ایران رقم خورده بود، حسرت برد در این بازی را می‌خورد.

با عنایتی چند دقیقه بعد از بازی تماس گرفتیم که پسر با غیرت و اخلاق استقلال پاسخگوی سؤالات‌مان بود:

مشخص است حال خوشی ندارید؟

- خب من هم یک ایرانی هستم و مثل همه ایرانی‌ها سر این بازی چقدر حرص خوردم. واقعاً تپش قلب شدید گرفته بودم و تا مرز سکته هم رفتم. خیلی حیف شد که بازی را نبردیم، واقعاً روز بدی بود.

بازی را خوب دیدید یا نه؟

- من اول از همه باید بگویم بچه‌های ما با غیرت تمام در این دیدار ظاهر شدند. آنها برای تیم‌ملی کم نگذاشتند و حتی بیشتر از توان‌شان هم بازی کردند. حسابش را بکنید آنها ۱۲۰ دقیقه فقط دویدند و جنگیدند. در تمام این مدت هر وقت گل خوردند با غیرت‌شان بازی را به تساوی کشاندند. آن هم در حالی که ما ده نفره بودیم. ۹۰ دقیقه این بازی با ده نفره بودن ما همراه بود اما غیرت و تعصب ایرانی باعث شد ما پا به پای عراقی‌ها بجنگیم.

یعنی کلاً گل‌های ایران را بر اساس تعصب بچه‌های ایران می‌دانید؟

- بله به نظر من نه تکنیک و نه تاکتیک، بلکه این غیرت بچه‌های ما بود که باعث شد بعد از هر گل خوردن، گل بزنیم. من که لذت بردم از غیرت و تعصب این بچه‌ها.

داور بازی هم در شکست ایران تأثیر‌گذار بود؟

- خب مشخص بود که داور تأثیر زیادی داشت اگر او پولادی را اخراج نکرده بود شرایط ما بهتر بود. با این حال ما نباید در مورد گذشته حرف بزنیم و بلکه باید در مورد آینده صحبت کنیم. الان که بازی‌های جام‌ملت‌ها تمام می‌شود دوباره به خواب می‌رویم و یادمان می‌رود برنامه‌ریزی کنیم. متأسفانه ما از فوتبال حرفه‌ای فقط انتقاد کردن را یاد گرفته‌ایم نه برنامه‌ریزی. در حالی که تمام تیم‌ها الان برنامه‌ریزی می‌کنند و طوری پیش می‌روند که چند سال آینده بهترین فوتبال را داشته باشند اما ما توجه به پایه‌ها را فراموش کردیم و یادمان رفته باید روی پایه‌ها سرمایه‌گذاری کنیم. یادمان رفته باید با برنامه باشیم. اگر الان برنامه‌ریزی نکنیم، دوباره چهار سال بعد حسرت حذف در جام‌ملت‌ها را می‌خوریم.

با این اوضاع کی‌‌روش باید بماند؟

- مگر فوتبال ما با کی‌‌روش چه پیشرفتی داشت؟ به همان اندازه که قبلا بالا آمده بودیم در این جام ظاهر شدیم. این همه هزینه کردیم اما برای چه؟ در حالی که همه تیم‌ها پیشرفت کرده بودند من پیشرفتی در تیم‌ملی ندیدم و باز در همان مرحله قبلی حذف شدیم. فکر نمی‌کنم دیگر با این شرایط لزومی داشته باشد که کی‌‌روش بماند.

بازی تدارکاتی که برابر راه‌آهن داشتید چطور بود؟


- بازی خوبی بود و فقط مشکل‌مان باز این بود که تمام نفرات را در اختیار نداشتیم و مجبور شدیم با یک تیم نصف و نیمه بازی کنیم. شهباز‌زاده که سرما خورده بود و هلمکه و مگویان هم که مصدوم بودند و در کنار این‌ها ملی‌پوشان‌مان هم غایب بودند، اما به هر حال امتیاز این بازی این بود که چند جوان به میدان رفتند.

بها دادن به این جوانان چقدر می‌تواند به استقلال کمک کند؟

- خیلی زیاد. به هر حال نیاز ما توجه به تیم‌های پایه و جوانان هم است و حتماً خود آقای قلعه‌نویی برنامه‌ریزی در این باره دارند.

بازی با ملوان را چطور می‌بینید؟


- این بازی هم می‌تواند به ما کمک کند. خوشبختانه شرایط تیم ما هفته به هفته بهتر می‌شود و به هماهنگی بیشتری می‌رسیم تا آماده بازی‌ها شویم.
مرجع : استقلال جوان
کد مطلب : ۲۴۱۴۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.