۱

ایران و جبهه مقاومت در حال تاخت‌وتاز در سراسر خاورمیانه هستند

تاریخ انتشار
شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۴۹
ایران و جبهه مقاومت در حال تاخت‌وتاز در سراسر خاورمیانه هستند
"دنیس راس" معاون سابق رئیس جمهور آمریکا از باراک اوباما درخواست کرد تا به دلیل اقدام تهران در تشدید ناآرامی ها در خاورمیانه و همچنین برای شکست بن بست مذاکرات هسته‌ای، اقدامات تنبیهی علیه ایران اعمال کند.

راس به عنوان فردی از وی یاد می شود که مذاکرات صلح میان اردن و اسرائیل را در دهه نود تسهیل کرده و همچنین "اریک ادلمن" سفیر سابق و معاون وزارت امور خارجه در سیاست دفاعی و "ری تکیه" از اعضای ارشد شورای روابط خارجی آمریکا روز جمعه با انتشار مطلبی در "پولیتیکو" نوشتند: مذاکرات هسته‌ای میان آمریکا و ایران به نظر می‌رسد که به بن بست رسیده است.

این نویسندگان نوشتند: مذاکرات هسته‌ای میان آمریکا و ایران به نظر می‌رسد که به بن‌بست رسیده است. در ضمن ایران به شرق خاورمیانه رسیده است و نیروهایش در حال حمایت از کودتا در یمن بوده و ماشین جنگی اسد در سوریه را تقویت می‌کنند و میان احزاب در عراق واسطه‌گری می‌کنند و از طریق حزب‌الله علیه اسرائیل به اجرای عملیات می پردازد.

آنها در ادامه مقاله خود نوشتند: امروز، ائتلاف آمریکا ضرب دیده شده این در حالی است که دوستان ما در منطقه می بینند که ایران و جبهه مقاومت وابسته به آن در حال تاخت و تاز در سرتاسر منطقه هستند.

این دو تحول مشابه – بن بست در گفت‌وگوهای هسته‌ای و اقدامات تهاجمی ایران در منطقه- نمی تواند تصادفی باشد. این دو حادثه با یکدیگر در ارتباط بوده و باید برای اوباما درس به شمار بیاید.

بن بست هسته‌ای را نمی‌توان شکست تا زمانی که واشنگتن بار دیگر خود را وارد درگیری‌های بی شمار و جنگ‌های داخلی در منطقه کند.

نویسندگان این مقاله‌ها خواستار استراتژی جدیدی شدند که بتواند نفوذ جمهوری اسلامی را در خاورمیانه متوقف کرده و امتیازدهی بیشتر در راستای دستیابی به توافق هسته‌ای را متوقف کند.

این مقاله در حالی نوشته می‌شود که تعدادی از نمایندگان کنگره آمریکا خواستار تشدید تحریم‌ها علیه تهران شده‌اند.

کمیته بانکی سنای آمریکا طی چند روز آینده قصد دارد در خصوص طرح ارائه شده از سوی مارک کرک و رابرت منندز دو سناتور آمریکایی در خصوص تحریم های ایران، بحث و تبادل نظر کند.

بر اساس طرح پیشنهادی کرک و منندز، اگر تا ۳۰ ژوئن، توافقی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران حاصل نشود، تحریم‌های بیشتری علیه تهران اعمال خواهد شد.

اوباما هشدار داده است که این طرح را وتو خواهد کرد. کاخ سفید اعلام کرده است که تحریم های جدید تنها به مذاکرات ضربه خواهد زد.

از سوی دیگر ران پل سناتور جمهوریخواه و باربارا باکسر سناتور دموکرات آمریکا در حال کار بر روی طرح جایگزینی برای تحریم‌های ایران هستند که به گفته آنها، رویکرد متعادل تری را در قبال تحریم‌های ایران خواهد داشت.

باکسر در نشست استماع کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در خصوص مذاکرات هسته‌ای قدرت‌های غربی و ایران، گفت: ما همه با یک هدف مشترک اینجا هستیم؛ مانع شدن ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای.

وی در ادامه افزود: طرحی که وی به همراه ران پل در حال آماده سازی آن هستند، به کنگره اجازه خواهد داد تا به سادگی تحریم هایی را که در جریان مذاکرات کنونی، کاهش یافته بار دیگر اعمال کنند، البته اگر دولت اوباما این مساله را تایید کند که ایران، توافق هسته‌ای را نقض کرده است.
مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۲۴۲۵۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.