۱

طرح جدید عربستان برای سوریه

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۱
روزنامه الجمهوری لبنان با انتشار گزارشی در مورد طرح جدید عربستان برای سوریه، نوشت: تصادفی نبود که سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان سعودی قبل از حضور فوری خود در ژنو به مسکو سفر کرد.

بر اساس این گزارش گفته می‌شود وزیر خارجه عربستان راهکاری برای پرونده سوریه ارائه داد که محور این سفر بود. براساس این راهکار بشار اسد رئیس جمهور سوریه دست‌کم در مرحله کنونی از قدرت کنار نمی‌رود، بلکه بخشی از اختیارات وی به دولتی تعلق می‌گیرد که از میان حامیان و مخالفان دولت کنونی سوریه تشکیل می‌شود.

در همین راستا هیئتی روسی به ریاست سرگئی لاوروف وزیر خارجه این کشور که به ژنو رفته بود و راهکاری برای حل مسائل هسته‌ای ارائه داد، اندکی بعد با هیئت سوری به ریاست ولید معلم وزیر خارجه این کشور دیدار کرد. این هیئت سوری همچنین برای اولین بار از زمان آغاز جنگ در سوریه با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز دیدار کرد. پوتین در این دیدار از اقدام مشترک با بشار اسد برای مقابله با تروریسم خبر داد.

بر اساس این گزارش تفاهمی ملموس بین دولت‌های مرتبط با سازش در سوریه بزودی در ژنو شکل خواهد گرفت که شامل تشکیل دولت وحدت ملی متشکل از گروه‌های مخالف نزدیک به عربستان سعودی خواهد بود که برخی از اختیارات ریاست جمهوری را در دست خواهند گرفت. نکته قابل توجه اینکه پایتخت‌های عربی در پی اعلام مواضع پوتین هیچ انتقادی را در این زمینه مطرح نکردند.

مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۲۴۴۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.