۲

عدویی که سبب خیر برای مذاکرات هسته‌ای شد

تاریخ انتشار
دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۰
عدویی که سبب خیر برای مذاکرات هسته‌ای شد
"المانیتور" ضمن اشاره به ضرر این اقدام برای رژیم اسرائیل می‌نویسد: "حمله هوایی هجدهم ژانویه رژیم اسرائیل در بلندی‌های جولان به نفع مذاکرات هسته‌ای میان ایران و ۱+۵ خواهد بود. این موضوع سبب خواهد شد تا ایران به بهبود روابط با عربستان سعودی و حل تنش امنیتی فیمابین و همچنین بهبود روابط با "اوباما" با استفاده از کدورت موجود در رابطه او با "نتانیاهو" نخست‌وزیر رژیم اسرائیل روی آورد."

المانیتور با اشاره به افزایش خطر بروز درگیری نظامی دیگری میان حزب‌الله و رژیم اسرائیل با دامنه‌ای گسترده‌تر از جنگ سال ۲۰۰۶ میلادی اشاره می‌کند که علیرغم جنبه‌های منفی این اقدام به طور غیرمستقیم فرصتی را برای پیشرفت مذاکرات هسته‌ای فراهم آورده است. "المانیتور" در این‌باره مینویسد: "اکنون می‌توان تصور کرد که مقام‌های ایرانی و امریکایی هر دو خواستار خنثی‌کردن تهدیدات منطقه‌ای هستند. هر دو قصد آن را دارند تا از بروز درگیری میان رژیم اسرائیل، لبنان و سوریه و در مرزهای آن مناطق خودداری شود چرا که پیشرفت مذاکرات هسته‌ای برای آنان اولویت دارد.

اکنون امریکایی‌ها و ایرانی‌ها هر دو خواستار افزایش همکاری‌ها به منظور مقباله با تهدید داعش هستند. امریکا قطعا از ایران خواهد خواست تا از تاثیر خود بر حزب الله لبنان استفاده کرده و از دبیرکل آن گروه بخواهد تا پاسخ انتقام‌جویانه عملی به اقدام اخیر رژیم اسرائیل ندهد. در مقابل نیز به احتمال زیاد مذاکره‌کنندگان هسته‌ای ایران خواهند گفت که فقدان پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای در کنار مواجهه اسرائیل و حزب الله دست سیاستمداران و دیپلمات‌های ایرانی برای دستیابی به توافق هسته‌ای را خواهد بست."
المانیتور اشاره می‌کند که افزایش امید امریکا به میانجی‌گری روسیه در روند مذاکرات دولت سوریه با مخالفان نیز می‌تواند به روند مذاکرات هسته‌ای کمک کند.
مرجع : خرداد
کد مطلب : ۲۴۴۹۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.