۲

احتمال لغو رواديد ايران و روسيه

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۱
مهدی سنایی در گفت‌و‌گو با ریانووستی اعلام کرد که مسکو و تهران به دنبال رژیم لغو روادید میان تجار و گردشگران هستند.

وی ادامه داد: برای تجار ما اخذ روادید برای سفر به روسیه به خصوص روادید بلند مدت دشوار است اما ما خوشحال هستیم که وزرای کشورمان در سال ۲۰۱۴ بر لغو رژیم روادید به خصوص برای تجار و گردشگران توافق کردند.

سنایی افزود: ما امیدواریم که یادداشت تفاهم میان دو کشور از سوی وزرای خارجه ایران و روسیه در سال ۲۰۱۵ امضا شود. یکی از گامهای اولیه برای لغو روادید میان دو کشور امضای این یادداشت رسمی است.

این دیپلمات ایرانی درباره سامانه موشکی اس۳۰۰ هم گفت: ایران انتظار دارد که روسیه به تعهدات قراردادی خود عمل کرده و سامانه دفاعی اس ۳۰۰ را به ایران تحویل دهد. این تعهد پس از اعمال تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران از سوی مسکو رد شد.

وی ادامه داد: ایران به باور خود مبنی بر مشروع بودن قرارداد اس۳۰۰ ادامه می‌دهد و معتقد است که این قرارداد پیش از اعمال تحریم‌های بین‌المللی امضا شده است و این سامانه موشکی بیش از اینکه یک سیستم تهاجمی باشد یک سامانه دفاعی است.

سنایی افزود: ایران انتظار دارد که این قرارداد اجرا شود و امیدواریم که سفر اخیر وزیر دفاع روسیه به تهران نشانه خوبی در این باره باشد.سفیر ایران در مسکو خاطرنشان کرد: ایران و روسیه قصد دارند یک بانک یا حساب مشترک را ایجاد کنند تا نقل و انتقالات مالی میان دو کشور به شکل ریال و روبل ممکن شود و دو طرف توافق کردند تا یک گروه کاری را برای رسیدن به این هدف تشکیل دهند.

سنایی همچنین گفت: تهران امیدوار است در سال ۲۰۱۵ یک قرارداد یا یادداشت تفاهم مشترک با اتحادیه اقتصادی اوراسیا امضا و از این فرصت برای صادرات خود به روسیه و دیگر کشورها استفاده کند.
مرجع : آرمان
کد مطلب : ۲۴۸۶۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.