۴

مقابله با طلاق اولویت دولت‌ و مجلس نیست

تاریخ انتشار
شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۰۷
محمد باقری‌بناب با انتقاد از رشد بی‌سابقه آمار طلاق در کشور٬ گفت: ضعف مبانی فرهنگی و باورهای اعتقادی در کنار اوج‌گیری مشکلات اقتصادی از جمله مشکلاتی است که به فروپاشی زندگی افراد منجر شده است.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی٬ با انتقاد از نبود برنامه‌ای منسجم وقدرتمند در مباحث فرهنگی و اجتماعی٬ گفت: رشد آمار طلاق در کشور تنها نتیجه مشکلات اقتصادی نبوده و دولت ضمن رفع این نوع مشکلات باید با تقویت مبانی دینی از رشد لجام گسیخته این ناهنجاری اجتماعی بکاهد.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ ادامه داد: انجام کارهای فرهنگی و اعتقادی تاثیر چشمگیری در کاهش طلاق دارد.

وی با بیان اینکه متاسفانه درنظر گرفتن راهکارهایی برای مقابله با طلاق در اولویت کارهای دولت ومجلس نیست٬ گفت: اظهاراتی مبنی بر ارایه لایحه، طرح و تصویب قانون به طور حتم دردی از این معضل اجتماعی درمان نخواهد کرد.

باقری‌بناب با تاکید بر اینکه تاکنون برنامه‌های و راهکارهای بیشماری در راستای کاهش طلاق مطرح شده که نتیجه‌ای در بر نداشته است٬ گفت: مسئولان رشد باورهای دینی را باید در خود شروع کرده و با رفع مشکلات اقتصادی مردم در راستای کاهش آمار طلاق اقدام کنند.

وی گفت: در حوزه تشویق افراد به ازدواج و کاهش طلاق تقویت باورهای دینی با انجام کارهای فرهنگی از اقداماتی است که بسیار مثمرثمر خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با مهم خواندن تاثیر رسانه‌های غربی در فروپاشی زندگی افراد٬ گفت:‌ تمایل به زندگی به شیوه غربی‌ها در برخی خانواده‌ها طلاق را افزایش داده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی٬ با تاکید بر اینکه کاهش آمار بالای طلاق در کشور نیازمند اقدامات عملی در این راستا است٬ افزود: ارایه طرح٬ لایحه و در نهایت تصویب قانون هیچ توفیقی در این راستا حاصل نخواهد کرد.
مرجع : خانه ملت
کد مطلب : ۲۵۲۵۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.