۱

چگونه روزی خوب و با کیفیت داشته باشیم؟

تاریخ انتشار
شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۳۸
اقداماتی که هر یک از ما باید برای یک آغاز مناسب انجام دهید، کارهایی متنوع است؛ انجام کارهایی ساده، خوردن خوارکی‌هایی دمِ دست و برخی دستورات پزشکی که می‌توانند به سرعت بدل به عادتی روزنامه کرد.

چه کارهایی انجام دهیم؟
سعی کنید زود از خواب بیدار شوید: اولین و مهم‌ترین کاری که باید بکنیم این است؛ به‌موقع بیدار شدن. این موضوع دغدغه بسیاری از افراد است. بیدار شدنِ به موقع از خواب برای برخی از افراد کار بسیار سختی به نظر می‌آید. برخی عادات زندگی در کنار بیولوژی متفاوت افراد می‌تواند بر روی بیدار شدن از خواب اثر گذار باشد.

اما برخی اقدامات می‌تواند تاثیرهای یکسان و مفیدی بر روی خواب همه افراد بگذارد. برخی از این اقدامات می‌تواند این‌ها باشد:

- خود را در معرض نور خورشید قرار دهید، چرا که نور خورشید به بدن اعلام می‌کند که باید بیدار شود.
- قبل از خواب چیزی نخورید.
- بسیاری از کارهای مهم خود را برای صبح تنظیم کنید تا به‌خاطر آن‌ها از خواب بیدار شوید.
- یک شریک برای سحرخیزی‌اتان پیدا کنید و روی هم تاثیر بگذارید.

فکر خود را تنظیم کنید: وقتی از خواب بیدار می‌شوید، "اولین فکرتان را روی این جمله متمرکز کنید: امروز اتفاق فوق‌العاده‌ای خواهد افتاد." با این فکر به خودتان قوت قلب دهید.

برای فردا به خودتان آماده‌باش دهید: شب قبل، لباس‌های فردایتان را آماده کنید. همینطور کارهایی که شما را برای آماده بودن جلو می‌اندازند. شب‌ها لیستی از کارهای فردا صبحتان بنویسید و آن را جای جلوی چشمتان قرار دهید.

محبت کنید: پس از این‌که از خواب بیدار شوید، به کسانی که در کنار شما زندگی می‌کنند محبت کنید. همسر و فرزندانتان گزینه خوبی هستند. وسایل خانه را نیز ندید نگیرید. سعی کنید به سایر موجودات زنده خانه، اعم از گلدان‌ها و یا حیوانات خانگی مهر بورزید. همچنین به وسایل خانه‌اتان با دید محبت و مهربانی بنگرید. این کار استرس شما را کاهش خواهد داد.

خود را بِکِشید: ۱۵ ثانیه روی اعضای بدنتان وقت بگذارید و در هر کدام را اعم از انگشتان و یا دست و پا کشش ایجاد کنید.

اول صبح با هیچکس بحث نکنید: صبح‌ها زمان مناسبی برای به چالش کشیده شدن عقاید مذهبی، سیاسی، فرهنگی و غیره شما نیستند. بحث‌های سرِ صبح تمام روز شما را با تنش روبرو خواهند کرد.



نگرانی را از خودتان دور کنید: تمرکزتان را روی کارهایی نگه دارید که تا به حال درست انجام شده‌اند و از آن‌ها خشنود بوده‌اید. این کار نگرانی را کاهش خواهد داد.

سپاس‌گذاری کنید: شکرگزاری از همه چیز، کاری است که اغلب ما فراموش می‌کنیم. در دو وعده شکرگزاری را فراموش نکنید. شب‌ها به هنگام خواب و یا صبح‌ها به هنگام بیداری. شما می‌توانید از هر چیز که در اطرافتان هست سپاس‌گذاری کنید و تاثیر این کار را ببنید.

یادداشت بردارید: این‌کار تنها چند دقیقه زمان می‌گیرد. یک تخته و یا یک کاغذ را انتخاب کنید و سه کار مهم فردا را روی آن بنویسید. این کار خیال شما را به یاد دغدغه‌های مهم روز بعدی‌اتان می‌اندازد و آن‌ها را برای شما سهل می‌کند.

موسیقی انگیزشی گوش دهید: نیازی نیست حتما یک موسیقی آرام و بی‌کلام را برگزینید. گاهی یک موسیقی که شما را به شور و هیجان و انگیزه می‌آورد بسیار خوب است. با این کار خود را شارژ کنید.

مسواک بزنید: داشتن بوی خوب در دهان به شما کمک می‌کند تا احساس خوبی داشته باشید.

یک دوش مختصر بگیرید: ریخته شدن آب بر روی بدن در صبح، استرس را بسیار کاهش می‌دهد.

ماهیچه‌های صورتتان را ورزش دهید: برای این‌کار می‌توانید از ورزش‌های مربوط به صورت کمک بگیرید، اما یک راه‌حل ساده‌تر، خوردن میوه‌ای مانند سیب است که ماهیچه‌های صورت شما را به کار می‌اندازد.

تمرین چی‌گانگ (Qi Gong) را انجام دهید: "چی" به معنای نیروی زندگی یا انرژی ذاتی چیزها و "چی گانگ" تمرین پرورش و به جریان انداختن این انرژی در جسم است. نباید از انجام این تمرینات بترسید. این تمرینات که از فلسفه چینی می‌آیند بسیار ساده هستند و بدن و روح شما را تنظیم و پر از علائم مثبت خواهند کرد.

چه چیزهایی بخوریم؟
آب داغ با لیمو: لیمو PH بدن را تنظیم می‌کند و آن‌ها را برای تمام روز امتداد می‌بخشد. این خوراکی هم‌چنین دردهای مفاصل و زانوهایتان را کم می‌کند و سلول‌های عصبی و مغز تغذیه می‌کند.

شکلات سیاه بخورید: تئوبرومین موجود در شکلات شما را هشیار می‌کند. همچنین شکلات باعث خوش‌خلقی و کاهش خستگی بدن خواهد شد.

قهوه بنوشید: قهوه علاوه بر تاثیرات مثبت بر روی سلامتی انسان، باعث بهبود کارکرد مغز می‌شود و افزایش تمرکز و هوشیاری را در انسان به دنبال دارد. مصرف قهوه به‌دلیل کافئین آن باعث تقویت حافظه‌ کوتاه‌مدت انسان نیز می‌شود. همچنین قهوه حافظه فرد برای یادآوری کلمات و مفاهیم مثبت و جذاب را تقویت می‌کند.
آب و شیر بنوشید: بدن برای تحرک و فعالیت های حیاتی دستگاه ها مانند مغز، قلب و کلیه و کبد برای صحیح عمل کردن، به آب نیاز دارد. در صورتی که آب کافی ننوشید، وضعیت بدن رو به وخامت می‌رود. نوشیدن شیر نیز موجب نشاط و شادابی می‌شود.
مرجع : فرارو
کد مطلب : ۲۵۲۵۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.