۲

حکم دادگاه سعید زیباکلام به اتهام "توهین به رئیس‌جمهور"

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۹
حکم دادگاه سعید زیباکلام به اتهام "توهین به رئیس‌جمهور"
سجاد فصیحی وکیل سعید زیباکلام عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران، در تشریح جلسه امروز دادگاه سعید زیباکلام گفت: معاونت دادستانی علیه آقای دکتر سعید زیباکلام به اتهام توهین به رئیس‌جمهور اعلام جرم کرده بود و مستندات این اعلام جرم نیز گزارش یک خبرگزاری از جلسه سخنرانی آقای دکتر سعید زیباکلام در دانشگاه علوم اقتصادی بود.

وی افزود: در مرحله بازپرسی و دادگاه و در دفاعایت این‌گونه مطرح کردیم که گزارش یک خبرگزاری نمی‌تواند مستند یک دعوا شود، چون برداشت یک خبرنگار از جلسه سخنرانی است و باید مستنداتی اعلام شود که به صورت واضح و روشن مشخص کند که سعید زیباکلام حرفی زده که توهین به رئیس‌جمهور بوده است.

وکیل سعید زیباکلام، خاطرنشان کرد: علیرغم صدور قرار مجرمیت و ارسال پرونده به دادگاه و با توجه به همین ضعف مستندات، در مرحله اول رسیدگی به پرونده، قاضی پرونده را جهت تکمیل ادله و مستندات به بازپرسی بازگرداند.

فصیحی تصریح کرد: در مرحله تکمیلی پرونده نیز یک لوح فشرده از یک سخنرانی به پرونده اضافه شد که مربوط به توهین آقای دکتر سعید زیباکلام به رئیس‌جمهور نمی‌شد.

وی تاکید کرد: اتهام موضوع کیفرخواست توهین به رئیس جمهور است، اما مستندات ارائه شده مربوط به یک سخنرانی دیگر است.

وکیل سعید زیباکلام تصریح کرد: در جلسه امروز دادگاه ختم رسیدگی به پرونده از سوی قاضی اعلام شد و احتمالا تا چند روز آینده حکم نهایی صادر می‌شود و با توجه به عدم ارائه مستندات لازم حکم برائت احتمالا صادر شود.
مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۲۵۳۷۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.