۰

مصوبه‌ای درباره منابع مالی انتخاباتی

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۱
مصوبه‌ای درباره منابع مالی انتخاباتی
امیر خجسته با اشاره به بررسی سیاست‌های کلی انتخابات در صحن علنی مجمع تشخیص مصلحت نظام که خود نیز در آن حضور داشت، گفت:مصوبات مجمع تشخیص مصلحت نظام سیاست‌های کلان را بررسی می‌کند و در کمیسیون شوراهای مجلس نیز برای جزئیات اجرایی، قانونگذاری می‌شود؛ لذا اصلاح قانون‌های انتخاباتی همزمان در هر دو دستگاه مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

نماینده مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: در آخرین جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام، ۴ بند دیگر از سیاست‌های کلی انتخاباتبه تصویب رسید که درخصوص سازوکارهای انتخاباتی، شفاف‌سازی می‌کند.

به گفته وی در یکی از این بندها مقرر شده است: تعیین حدود و نوع هزینه‌ها و منابع مجاز و غیرمجاز انتخاباتی؛‌ شفاف‌سازی منابع و هزینه‌های مالی داوطلبان و تشکل‌های سیاسی و اعلام عمومی آنها متناسب با هر انتخابات و حسب مورد حوزه انتخاباتی و اعمال نظارت دقیق بر آن و تعیین شیوه برخورد با تخلفات مالی.

خجسته گفت: پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی و رسیدگی سریع و خارج از نوبت این جرایم مالی تبلیغاتی و اقدمات تخریبی ضد داوطلبان و هرگونه اقدام مغایر با شرع و قانون و منافع وحدت و امنیت ملی؛ ارتقای سطح شناخت و آگاهی و آموزش‌های عمومی و ترویج هنجارهای اناباتی و نهادینه کردن آن در فرهنگ عمومی و تعیین قواعد و ضوابط رقابت سیاسی سالم به منظور افزایش مشارکت و حضور آگاهانه و با نشاط و کمک به انتخابات اصلح؛تعیین چهارچوب‌ها و قواعد لازم برای فعالیت قانونمند و مسئولانه احزاب و تشکل‌های سیاسی و اشخاص حقیقی در عرصه انتخابات مبتنی بر اصول و مبانی نظام جمهوری اسلامی ایران به نحوی که رقابت‌های انتخاباتی منجر به افزایش مشارکت آگاهانه، اعتماد، ثبات و اقتدار نظام شود، از دیگر مصوبات مجمع تشخیص مصلحت نظام در این جلسه بود.
مرجع : خانه ملت
کد مطلب : ۲۵۵۸۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.