۱

این برخی‌ها چه کسانی هستند؟

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۳
این برخی‌ها چه کسانی هستند؟
آیا واقعاً در کشور برخی در زمره مخالفان پایان تحریم هستند و تداوم تحریم را در جهت منافع خود دنبال می کنند؟

به مخالفان خارج از کشور کاری نداریم که در اصل آنها خود عامل اصلی تحریم هایی هستند که علیه جمهوری اسلامی ایران وضع شده است و حتی خواهان افزایش تحریم ها هم هستند تا بتوانند خواسته خود را به ایران تحمیل کنند. بر آنها حرجی نیست که سیاست و هدف اصلی آنها از اعمال و افزایش تحریم همین است.

اما این که گفته می شود در داخل کشور برخی مخالف پایان تحریم هستند و تداوم تحریم منافع آنها را تأمین می کند، اگر چنین ادعایی درست باشد، باید دولت این برخی ها را با مشخصات کامل به مردم معرفی کند تا درباره آنها تصمیم بگیرند. این که در داخل کشور برخی چنین قدرتی دارند که نگذارند تحریم ها برداشته شود چند وجه دارد.

۱- این برخی مخالف پایان تحریم ها با عوامل خارجی مخالف پایان تحریم ها دستشان در یک کاسه است؟

۲- همان نکته ای که آقای ظریف وزیر امور خارجه کشورمان گفته است که، تداوم تحریم برای تامین منافع خود است؟

۳- این مخالفان پایان تحریم ها، دشمنی می کنند در قالب دوست؟!

۴- این مخالفان پایان تحریم ها که منافع شان به تداوم تحریم گره خورده است، در دستگاه هایی حضور دارند که وابسته به جایی هستند؟!

۵- این برخی مخالفان تحریم ها چطور اینقدر قدرت دارند که مانع می شوند برای پایان دادن تحریم هایی که آمریکا و غرب علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال کرده است؟!

۶- و دست آخر این که برخی مخالفان پایان تحریم ها، در واقع مخالف روش گفت وگوهایی هستند که آمریکا در جریان مذاکرات هسته ای در پیش گرفته است.

هر یک از این موارد قابل طرح و بررسی است.
آن فردی که در داخل مخالف پایان تحریم ها به خاطر تأمین منافع خود است، یک خائن به انقلاب اسلامی و ملت است و حکم خائن هم روشن است.

اگر هم دستش با مخالفان پایان تحریم ها در خارج در یک کاسه باشد، وضعیتش وخیم تر است. همکاری با دشمنان خارجی برای ادامه تحریم ها خیانتی بزرگتر است که مستوجب کیفر است.

این که برخی مخالف تحریم ها، قدرت دارند که نمی گذارند در داخل تحریم ها پایان یابد، ضعف دولت است که نمی تواند مقابل آنها بایستد و آنها را حذف کند یا این که آنها بسیار قدرتمند هستند؟!

و اما اگر منظور آقای وزیر خارجه از آن برخی ها که مخالف پایان تحریم ها هستند، آنهایی باشند که منتقد شیوه گفت وگوهای هسته ای هستند، ماهیت آن برخی بسیار تفاوت می کند و نوع تجزیه و تحلیل و احتمالاً انتقاد از آنها هم فرق خواهد کرد. در داخل هستند تحلیلگران، کارشناسان و شخصیت هایی که مخالف و منتقد هستند، اما نه با گفت وگوهای هسته ای، بلکه مخالف توافق به هر قیمتی هستند. این منتقدان و مخالفان، رفتارهایی که از سوی طرف مقابل به ویژه آمریکایی ها علیه ایران به کار می رود، نقد می کنند و با دیدگاه ها و تحلیل های خود سعی دارند تا چهره واقعی آمریکایی ها را علیه ایران نشان دهند.

آقای ظریف اگر گفت وگوی اوباما با فرید ذکریا را خوانده باشد، متوجه می شود که، مخالفان از چه جنسی هستند.

سرتا پای سخنان رئیس جمهور آمریکا در این گفت وگو با «سی ان ان» تهدید، توهین، تحقیر و ... علیه ایران بود.

رسانه ها، کارشناسان، تحلیل گران و شخصیت های سیاسی که نسبت به چنین رفتارهای آمریکا و غرب موضع گیری می کنند و در نقدهای خود پاسخ چنین اظهاراتی را می دهند، نمی توان مخالف پایان تحریم ها دانست.

اما اگر واقعاً آقای ظریف فردی و گروهی را سراغ دارد که مخالف پایان تحریم ها به خاطر تأمین منافع خود است، اسامی آنها را اعلام کند، تا رسانه ها با افشاگری هایی که منبع موثقی چون وزیر خارجه انجام داده است، این موضوع را پیگیری خواهند کرد و همین موج رسانه ای علیه آن ها باعث خواهد شد که از خواسته های خود مبنی بر مخالفت با پایان تحریم ها کوتاه بیایند. از آقای ظریف درخواست داریم که در این زمینه شفاف سخن بگویند تا راه برای انتقاد چنین افرادی یا گروهی باز شود. اما یک نکته هم وجود دارد شاید منظور مخالفان این باشد که از فدم زدن با کری انتقاد کردند و همین انتقاد یعنی مخالف پایان تحریم؟ اما اگر اینگونه است که باید گفت شاید مواضع تند، غیر منطقی، و توهین آمیز مقامات آمریکایی از سر بند همین رفتارهایی باشد که در جریان مذاکرات دیده می شود؟ نظر شما چیست؟!
مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۲۵۷۰۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.