۱

تولد یک گروهگ تروریستی دیگر در سوریه

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۲
شماری از گروه های مسلح تروریست در جنوب سوریه از تشکیل گروه بزرگ تر تروریستی موسوم به ارتش جهاد خبر دادند. فعالیت این ارتش در دو شهر درعا و قنیطره است. این گروه جدید از حمایت اسرائیل و برخی از کشورهای عربی برخوردار است. این گروه شامل شماری نیروهای مسلحی است که در گذشته در میان گروه های دیگر حضور داشتند.

عمار زارع گزارشگر این شبکه در گزارشی در این زمینه افزود: گروه تروریستی دیگر در جنوب سوریه به نام ارتش جهاد اعلام موجودیت کرد. این موجودیت جدید شامل شماری از گروه های مسلحی است که در گذشته با گروه های دیگری ادغام شده بودند. گروه ذوالنورین از مهم ترین گروه هایی است که در به اصطلاح این ارتش جهاد حضور دارد. ذوالنورین با حمایت مالی قطر تشکیل شد و نام گردان اصلی این گروه گردان حمد است. همچنین گروه موسوم به جبهه انقلابیون سوریه نیز به ارتش جهاد ملحق شد. این گروه مورد حمایت عربستان سعودی است. گروه موسوم به جنبش مجاهدین شام نیز به این ارتش ملحق شده است. این جنبش روابط قوی با جمال معروف تبعه عربستانی حامی گروه های مسلح تروریست در سوریه دارد. گروه موسوم به جوانان اهل سلف نیز در این ارتش عضو شده است. برخی از گزارش ها نشان می دهد عناصر مسلح این گروه در پایگاهی در عربستان سعودی آموزش دیدند. در ارتش جدید سه گروه دیگر شامل جندالاسلام، ابوبصیر و گروه بنیان مرصوص نیز حضور دارند. بر اساس بیانیه تشکیل ارتش جهاد، سه امیر فرماندهی این ارتش را در اختیار دارند و تلاش می کنند یک دادگاه شرعی تشکیل دهند. برخی از رسانه ها اعلام کردند تشکیل ارتش جهاد بیانگر فعالیت گسترده سرویس های اطلاعاتی عربی و غربی در جنگ علیه سوریه در جنوب این کشور است تا بتواند این منطقه را به کنترل خود درآورد و با ایجاد یک کمربند امنیتی از رژیم صهیونیستی حفاظت شود. برخی از منابع سیاسی تاکید دارند گروه ارتش جهاد با حمایت اسرائیل و اردن تشکیل شده است. تل آویو می خواهد حوزه جغرافیایی این کمربند امنیتی در همکاری با گروهک جبهه النصره در جنوب سوریه گسترده تر شود. ناظران امور نظامی بر این باورند که گروه ارتش جهاد با تلاش برای سیطره کامل بر جنوب سوریه می خواهد حمله گسترده ای به دمشق، پایتخت انجام دهد.
مرجع : واحدمرکزی خبر
کد مطلب : ۲۵۷۳۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.