همسر نتانیاهو پول بطری های خالی را پس نداد

عصرایران , 14 بهمن 1393 ساعت 20:02

موضوع پس ندادن پول حاصل از بازیافت بطری های خالی توسط همسر نتانیاهو به جنجال جدید در رقابت های انتخاباتی اسرائیل تبدیل شده است.


رویترز در گزارشی نوشت: نه مذاکرات صلح در بن بست اسرائیل و فلسطین و نه برنامه هسته ای ایران، هیچ یک موضوع داغ انتخابات اسرائیل نیستند بلکه موضوع جدید مشاجرات سیاسی، اتهام زنی به "سارا" همسر 56 ساله بنیامین نتانیاهو نخست وزیر 66 ساله اسرائیل است.

به تازگی برخی منتقدان در اسرائیل، همسر نتانیاهو را متهم کرده اند که پول به دست آمده از محل بازیافت بطری های خالی مصرف شده در مراسم های رسمی در اقامتگاه رسمی نخست وزیری اسرائیل را پیش خود نگه داشته و این پول را به خزانه برنگردانده است.
همسر نتانیاهو این موضوع را رد می کند.

مهمترین جنجال انتخابات اسرائیل: همسر نتانیاهو پول بطری های خالی را پس نداد
 
منتقدان می گویند از آنجایی که لوازم مصرفی از جمله نوشیدنی ها برای نشست ها و برنامه های رسمی در محل اقامتگاه رسمی نخست وزیر اسرائیل از محل بودجه عمومی تامین می شود پس درآمد به دست آمده از محل بازیافت بطری های خالی هم باید به حساب دولت واریز شود.

سارا سیبل اتهامات


 اسرائیل در حال نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات پارلمانی است. به همین دلیل رقابت ها روز به روز شدیدتری می شود.
رویترز می نویسد احزاب رقیب در اسرائیل به جای سیاست ها، بر چهره ها متمرکزند و به اتهام زنی به یکدیگر مشغول هستند.

یکی از اولین افرادی که در رقابت های انتخاباتی مورد هدف قرار گرفت سارا همسر نتانیاهو است. او کارشناس روان شناسی است و قبل از این در بخش مهمانداری هواپیما فعالیت می کرد. سارا بسیار کم سخن می گوید اما مطبوعات اسرائیل به دلیل تکبرش، به او زیاد حمله  می کنند.

رویترز ادامه داد: مطبوعات اسرائیل پُر است از اتهامات علیه همسر نتانیاهو ؛ زیرا او پول به دست آمده از محل بازیاف بطری های مصرف شده و خالی در مراسم های رسمی اقامتگاه نخست وزیری در شهر قدس را به خزانه پس نداده است.
 
در مقابل، وکلای خانواده نتانیاهو می گویند که پول های به دست آمده از محل بازیافت بطری های خالی و مصرف شده، توسط کارکنان مقر نخست وزیری برای موارد متفرقه هزینه شده است پس خانواده نتانیاهو قطعا این پول ها را پس داده اند.

با این حال این پاسخگویی نتوانست اتهامات مطبوعات و منتقدان را متوقف کند. سارا پیش از این هم به خرید وسایل و اثاث برای ویلای شخصی از محل بودجه عمومی متهم شده بود.
بدرفتاری با یکی از کارکنان اقامتگاه نخست وزیری هم از دیگر موارد شکایت از سارا بود. او همه این موارد را رد می کند.
 
در واکنش به این اتفاقات، نتانیاهو از مخالفان و منتقدان خواست بر او و نه همسر و خانواده اش متمرکز شوند. نتانیاهو همچنین با استفاده از فیس بوک منتقدانش را متهم کرد که حملات رسانه ای هماهنگ شده ای را بر پایه اتهامات بی اساس علیه او شروع کرده اند.

البته در بحث اتهام زنی، حزب نتانیاهو هم بیکار ننشسته است. حزب نتانیاهو (لیکود)، ائتلاف چپ میانه را متهم کرده است که از آمریکا برای تبلیغات انتخاباتی در اسرائیل پول می گیرند و اسرائیل را تشویق می کنند به هر کسی غیر از نتانیاهو رای بدهند.

قوانین اسرائیل به احزاب اجازه می دهد کمک های خارجی دریافت کنند به همین دلیل این اتهامات حزب نتانیاهو علیه احزاب مخالف با واکنش پلیس یا دستگاه قضایی روبه رو نشد.

مهمترین جنجال انتخابات اسرائیل: همسر نتانیاهو مظنون سوء استفاده مالی

انتخابات پارلمانی اسرائیل
 
اسرائیل در روز 17 مارس آینده (26 اسفند) شاهد برگزاری انتخابات پارلمانی است و رقابت میان احزاب چپ و میانه (مخالفان نتانیاهو) و راست (به رهبری حزب لیکود به ریاست نتانیاهو) برای کسب حداکثر کرسی های پارلمان به شدت ادامه دارد.

رهبر حزب پیروز که بتواند بیشترین تعداد کرسی ها را کسب کند از طرف رئیس اسرائیل (رئیس جمهور) مسئول تشکیل کابینه جدید می شود. در اسرائیل، نخست وزیر قدرت مهمترین قدرت اجرایی و سمت رئیس جمهور، تشریفاتی است.

نتانیاهو سعی می کند با پیروزی حزب تحت رهبری اش در این انتخابات، بتواند برای چهارمین بار متوالی نخست وزیر اسرائیل شود.
 از زمان ایجاد اسرائیل تاکنون هیچ فردی به اندازی نتانیاهو در قدرت نبوده است.

چند ماه پیش به دلیل اختلافات سیاسی بر سر مسائل کلان از جمله صلح با فلسطین و برنامه هسته ای ایران تعدادی از وزیران کابینه نتانیاهو استعفا دادند و ائتلاف تشکیل دهنده کابینه عملا از هم فروپاشید.

به دنبال این اتفاق، قرار شد انتخابات پارلمانی زودهنگام در اسرائیل برگزار شود.

 
مهمترین جنجال انتخابات اسرائیل: همسر نتانیاهو مظنون سوء استفاده مالی
جدیدترین نظرسنجی ها در اسرائیل نشان می دهد رقابت میان حزب راستگرای لیکود به رهبری نتانیاهو و ائتلاف مخالفان شامل احزاب چپ و چپ میانه به شدت نزدیک است. احزاب افراطی مذهبی و تندرو به نتانیاهو نزدیک هستند.

نتایج این نظرسنجی ها می گوید ائتلاف چپ میانه (مخالفان نتانیاهو) 24 یا 25 کرسی پارلمان (کنیست) را کسب می کند. در این صورت این ائتلاف می تواند با اختلاف یک یا دو کرسی نسبت به حزب راستگرای لیکود به رهبری نتانیاهو پیشی بگیرد. پارلمان اسرائیل (کنیست) 120 کرسی دارد.

به همین دلیل در حال حاضر تمرکز بر رای دهندگانی است که هنوز گزینه های مورد نظر خود را مشخص نکرده اند.

هم اکنون شعار مخالفان سیاسی نتانیاهو  این است: "یا ما یا او "
نتانیاهو هم این شعار را تکرار می کند: "یا ما یا آنها "

رویترز در پایان این گزارش می نویسد: در هر صورت موضوع اصلی که بر انتخابات اسرائیل غلبه دارد مسئله امنیت است. موضع نتانیاهو در مسئله امنیت قوی است و به همین دلیل مخالفانش به دنبال نقاط ضعف دیگری باشند.


کد مطلب: 25824

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/25824/همسر-نتانیاهو-پول-بطری-های-خالی-نداد

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir