۰

سیاست دو پهلوی آمریکا در مذاکرات از زبان وزیر کشور

تاریخ انتشار
جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۲
سیاست دو پهلوی آمریکا در مذاکرات از زبان وزیر کشور
عبدالرضا رحمانی فضلی شب گذشته در گردهمایی طلاب و فضلای خراسان بزرگ در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی با تأکید بر شکر نعمت نظام اسلامی ابراز داشت: ما باید به اهمیت انقلاب اسلامی، استمرار آن و قدرت و تلاش دشمنان در جنگ تحمیلی که در حد یک جنگ جهانی علیه ایران بود و در طول این سال‌ها توجه کنیم و افتخار می‌کنیم همه امور حاکمیتی نظام اسلامی، مستقیم و غیرمستقیم در دست مردم است و در تمام عرصه‌های تصمیم گیری و تصمیم سازی؛ سیاست داخلی و خارجی با اتحاد و انسجام، مشارکت دارند.
وی افزود: در بحث امنیت داخلی با وجود کشورهای ناامن در همسایگی جمهوری اسلامی، ترکیب جمعیتی مبتنی بر اقوام و اقلیت‌ها، تلاش برخی کشورهای منطقه برای ناامن کردن ایران و تهدیداتی که از سوی گروه‌های تروریستی علیه کشور صورت می‌گیرد؛ انقلاب اسلامی از بالاترین امنیت برخوردار است.
رحمانی فضلی با اشاره به نقش‌آفرینی جمهوری اسلامی در سیاست منطقه‌ای و بین‌المللی و تحولات سوریه و عراق، گفت:‌ غربی که به کمتر از جابجایی بشار اسد راضی نبود و می‌خواست بازوان مقاومت در منطقه را فلج کند در حال حاضر با انتخاب بشار اسد از سوی مردم نتوانسته است کاری از پیش ببرد و همچنین هنگامی که درگیری آمریکا با روسیه در مسأله اوکراین به اوج می‌رسد ایران عنصر توازن است.
وزیر کشور با اشاره به انرژی هسته‌ای تصریح کرد:‌ بحث هسته‌ای بزرگترین مسأله‌ بین‌المللی است که نظام اسلامی در چند سال اخیر با آن مواجه است که من به عنوان یک فرد مطلع عرض کنم؛ این موضوع بهانه‌ای در دست دشمن است زیرا بارها فعالیت‌های ما را از نزدیک دیده‌اند و دلیلی برای اتهام زدن ندارند.
وی به سیاست دو پهلوی آمریکا در مذاکرات اشاره کرد و گفت:‌ در آخرین نشست مذاکرات که در ژنو برگزار شد؛ وزیر خارجه عربستان با شتاب خودش را به ژنو رساند و در فرودگاه با وزیر امور خارجه آمریکا دیدار کرد و این آمریکایی‌ها بودند که میز مذاکره را مجدد ترک کردند.
رحمانی فضلی رژیم جعلی و غاصب اسرائیل و برخی از کشورهای مرتجع منطقه را مخالف مذاکرات دانست و گفت: آمریکا در مذاکرات، شجاعت لازم را از خودش نشان نداد و اگر بخواهد دوباره مذاکره کند باید اصول مسلم و بر حقی که رهبری مشخص کرده‌اند را بپذیرد.
وزیر کشور با اشاره به ضعف آمریکا، چنددستگی در حوزه بین المللی و تحولات منطقه خاطرنشان کرد:‌ ظرفیت‌های داخلی و اراده پولادین یک ملت مبتنی بر اصول و ارزش‌های دینی آن چنان ما را مستحکم کرده است که دشمنان نیز عقربه‌های ساعت سیاسی خودشان را با ایران تنظیم کنند و این نوع نگاه، عامل پیشرفت‌ انقلاب اسلامی است.

وی تأکید کرد: اگر از مردم غفلت کنیم و به غرور تحزب، قبیله گرایی سیاسی یا هوش ذکاوت توهمی دچار شویم و مردم را بازیچه اهداف سیاسی خود بدانیم؛ کفران نعمت کرده‌ایم تا مردم از ما رضایت واقعی داشته باشند که اگر این باشیم هیچ نیرویی بر انقلاب اسلامی فائق نمی‌آید.
مرجع : نسیم
کد مطلب : ۲۶۱۴۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.