۰

سکه نخرید، زیان می کنید

تاریخ انتشار
جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۵
سکه نخرید، زیان می کنید
طي يک هفته گذشته شرايط بازار سرمايه به سمت آرامش نسبي حرکت کرد. برهمين اساس سهامداران نيز پس از طي يک دوره بحراني ۷ روز آرام را پشت سرگذاشتند. حضور وزيرامور اقتصادي و دارايي در مجلس نگراني هايي را براي سهامداران ايجاد کرده بود که روند حرکتي شاخص بازهم تغيير کند ولي با اين حال در پايان معاملات هفته گذشته همچنان شاخص صعودي باقي ماند. به گفته علي طيب نيا هدف اصلي سوال کنندگان نيز وزارت امورخارجه و رئيس جمهور بوده است و نه بورس و اقتصاد ايران. با اين گفته هاي طيب نيا بازار با آرامش نسبي همراه شد و ۷ ميليون و۶۰۰ هزار سهامدار با خاطري آسوده هفته را به پايان رساندند. در اين هفته بازار سرمايه بازدهي مثبت ۷۹ صدم درصدي را داشت. این موضوع نشان می دهد که به ازای هر ۱۰ میلیون تومان سرمایه گذاری ۷۹ هزار تومان سود برای سهامداران به دست آمده است.

در این هفته شاخص کل با ۵۱۶ واحد افزایش نسبت به هفته قبل، به رقم ۶۵ هزارو ۷۷۱ واحد رسید. شاخص بازار اول با ۴۵۷ واحد افزایش به رقم ۴۸ هزارو ۴۸۸ واحد بالغ گردید و شاخص بازار دوم با ۵۱۱ واحد افزایش عدد ۱۲۹ هزارو ۱۱۰ واحد را تجربه کرد و به ترتیب با ۰.۹۵ درصد و ۰.۴ درصد افزایش نسبت به هفته قبل مواجه شدند. در ۵ روز کاری این هفته ارزش کل معاملات سهام و حق تقدم به ۶۵۸۷ میلیارد ریال بالغ شد که نسبت به هفته قبل ۸۶ درصد افزایش یافته است. در ضمن تعداد ۳۳۱۶ میلیون سهم در ۲۷۸ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت، و به ترتیب ۷۷ درصد و ۸۳ درصد افزایش را نسبت به هفته گذشته تجربه کرد.

بر این اساس ۱۶۰۷۸۹ برگه اوراق مشارکت به ارزش ۱۵۹ میلیارد ریال معامله شد که به ترتیب ۱۴درصد و ۱۵ درصد کاهش را نسبت به هفته گذشته نشان می دهد.

طی هفته جاری استخراج سایر معادن با ۲۱.۴۵ درصد، انتشار، چاپ و تکثیر با ۲۰.۷۲ درصد، ابزار پزشکی، اپتیکی و اندازه گیری با ۱۷.۷۸ درصد، محصولات چوبی با ۱۲.۷۶ درصد و خودرو و ساخت قطعات با ۰.۰۳ درصد بیشترین تغییر مثبت در شاخص را نسبت به سایر گروه ها به خود اختصاص دادند.

بازار سرمایه در هفته ای که گذشت، تاحدودی خاطرات روزهای سقوط را از ذهن سهامداران خارج کرد تا چند روز سبز را سپری کرده باشد.

در اين هفته بازارهاي طلا و ارز نيز از التهاب هاي ۲۰ روز گذشته فاصله گرفتند. حسن روحاني در اين هفته اخبار خوشايندي از ادامه مذاکرات هسته اي منتشر کرد و همين جريان سبب شد تا بازارهاي مالي ايران نيز از دوران التهاب فاصله بگيرند. قیمت دلار در آخرین روز هفته گذشته ۳ هزار و ۴۵۵ تومان بود اما روز گذشته بهای آن به ۳ هزار ۴۳۰ تومان رسید. طبق این برآورد ارزش دلار در طول این هفته حدود ۰.۷۲ درصد کاهش یافته است تا دارندگان دلار به این میزان ضرر کرده باشند.بازار جهانی طلا در طول هفته گذشته نوسانات زیادی را پشت سر گذاشت اما در نهایت با کاهش مواجه شد تا به یک هزار و ۲۶۳ دلار در هر اونس رسید. براين اساس سرمايه گذاران در بازار سکه و طلا هفته را با زيان ۲.۴ درصدي به پايان رساندند. با این حساب در این هفته که سپری شد بازار سرمایه با ۰.۷۹ درصد سود، سودده ترین بازار هفته بوده است. بازار ارز در موقعیت الاکلنگی با بورس زیان ۰.۷۲ درصدی بر جای گذاشت و بازار سکه با زیان ۲.۴ درصدی، زیان‌ده‌ترین بازار هفته بوده است
مرجع : خبرآنلاین
کد مطلب : ۲۶۱۶۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.