۰

تقدیر مکارم شیرازی از تفکیک محیط کار بانوان و آقایان در شهرداری تهران

تاریخ انتشار
جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۳۸
تقدیر مکارم شیرازی از تفکیک محیط کار بانوان و آقایان در شهرداری تهران
این مرجع تقلید عصر پنجشنبه در دیدار دکتر قالیباف و هیأت همراه با اشاره به انجام کارهای فرهنگی از سوی شهرداری تهران بیان داشت: یکی از کارهای خوب شما این بود که کارهای فرهنگی را جزو امور شهرداری‌ها قرار دادید.

وی افزود: اصولا شهرداری‌ها نسبت به کارهای فرهنگی مربوط به امور دینی توجه زیادی نداشتند؛ ولی شما موفق شدید ضمن توجه به کارهای عمرانی، کارهای فرهنگی را نیز انجام دهید، یعنی به جسم و روح شهر رسیدگی کردید.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر رسیدگی به روح و باطن شهرها اظهار داشت: افزون ‌بر رسیدگی به ظاهر شهر باید به روح آن نیز رسیدگی کرد؛ افتخار نیست که شهر آبادی از نظر ظاهری داشته باشیم، ولی جوانان آن فاسد به مواد مخدر و مشکلات اخلاقی باشند.

وی ادامه داد: حتی اگر فردی مقید به مسائل مذهبی هم نباشد، کار صحیح را توجه به ظاهر و باطن شهر بیان می‌کند. ابتکار خوبی است که شهرداری تهران به باطن و ظاهر شهر توجه دارد.

این مرجع تقلید ضمن تقدیر از تفکیک محیط کار بانوان و آقایان در شهرداری تهران خطاب به قالیباف اظهار داشت: بنده دیده‌ام که شما تسلیم برخی از جنجال‌ها نمی‌شوید و وظیفه خود را انجام می دهید؛ برخی کارهای فرهنگی را تنها به نمایش و ساخت فیلم می‌دانند در حالی که این گونه نیست.

وی تأکید کرد: افراد قوی افرادی هستند که با تشخیص وظیفه پیش می‌روند و به هنگام برخورد با موانع و مشکلات آنها را حل می‌کنند و بر نمی‌گردند و سعی می‌کنند مانع را کنار بزنند؛ رمز پیشرفت امام راحل در انقلاب نیز این بود و تأکید داشتند که باید موانع را کنار گذاشت.

آیت‌الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: افراد قوی وقتی تشخیص می‌دهند که هدفی درست است به سمت آن حرکت کرده و حتی هزینه آن را نیز پرداخت می‌کنند؛ چرا که در صورت به نتیجه رسیدن هزینه‌ها جبران می‌شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تأکید بر انتقال تجربیات شهرداری تهران به سایر شهرداری‌های کشور تصریح کرد: به هر میزان این تجربیات به دیگران منتقل شود و شهرهای دیگر نیز به زیر ساخت‌ها و مسائل فرهنگی توجه کنند، شاهد رشد ظاهری و باطنی شهرها خواهیم بود.

وی یادآور شد: البته خدمات صورت گرفته در شهرها به ویژه شهر تهران افزون‌ بر جلب رضایت مردم، سبب جلب توجه خارجی‌ها نیز می‌شود و این خدمات به نام انقلاب تمام می‌شود؛ در حقیقت خدمات خوب خدمت به انقلاب است و افراد متوجه می‌شوند که این خدمات به سبب انقلاب حاصل شده است.

این مرجع تقلید حمایت از افراد محروم را یک ضرورت عنوان کرد و بیان داشت: باید تعادل را میان افراد برقرار کرد، یعنی عوارض براساس درآمد و وضع مالی افراد گرفته شود؛ همچنین باید مردم را نسبت به کارهایی که صورت می‌گیرد آگاه کرد تا بتوانند همکاری خوبی با شهرداری‌ها داشته باشند.
مرجع : ایسنا
کد مطلب : ۲۶۱۸۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.