۰

تغذیه روزانه صدها گوسفند از زباله‌های شهری و بیمارستانی!

تاریخ انتشار
جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۶
تغذیه روزانه صدها گوسفند از زباله‌های شهری و بیمارستانی!
محیط زیست و حیات وحش ایران، هر روز صدها راس گوسفند در این محل مشغول به چرا و تغذیه از زباله‌ها هستند و در نهایت گوشت و فراورده‌های دامی این گوسفندان به خوراک شهروندان تهرانی می‌رسد.

اسماعیل میرانزاده،رئیس اداره محیط زیست شهرستان پیشوا با گلایه از مسئولان شهرداری، گفت: سایت‌های انباشت و دپوی زباله شهرستان پیشوا، به دلیل محصور نبودن و رعایت نشدن موارد ایمنی و بهداشتی به چراگاه احشام و حیوانات تبدیل شده است.

وی اظهار داشت: آمارها نشان می‌دهد از هر گوسفند زنده ۲۰ کیلو گوشت قرمز قابل استحصال است و در هر دوره پروار بندی ۳۰۰ هزار کیلوگرم گوشت قرمز از این چراگاه زباله‌ای تولید می‌شود و اگر در طول مدت زمان یک سال بتوان سه دوره پروار بندی داشت به طور متوسط در سال ۹۰۰ هزار کیلوگرم گوشت از طریق این چراگاه (زباله دان) تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان پیشوا ادامه داد: در کنار بیماری‌های مختلفی که ازحدود یک میلیون کیلوگوشت تولید شده از زباله به وجود می‌آید، در این میان رها شدن بیمارستانی از قبیل آمپول و انواع زباله های عفونی بیمارستانی که در این مکان به وفور به چشم می خورد درون دستگاه هاضمه گوسفندان، انباشته شده و عفونت‌های مختلفی را به جامعه منتقل می‌کند.

میرانزاده گفت: همچنین تجمع افراد معتاد در این محل باعث وارد شدن سرنگ‌های تزریق مواد مخدر و غیره به زباله ها و پراکنده شدن آنها در اطراف محل دپوی زباله شده شده و موجب انتقال انواع بیماری‌ها به سایر شهروندان می شود.

دفن غیر اصولی زباله‌ها، عدم بی‌خطرسازی زباله‌های بیمارستانی و عفونی، چراگاه شدن محل دفن زباله و تغذیه گوسفندان از زباله ها به دلیل محصور نبودن محل دفن، نزدیک بودن محل دپوی زباله ها به مناطق مسکونی و نشت شیرابه ها به آبهای زیر زمینی باعث آلودگی آب، خاک و دام در این شهرستان شده است.

مسئولان مربوطه در شهرستان پیشوا باید هرچه سریعتر جهت رفع این مشکل و جلوگیری از به خطر افتادن سلامت جامعه، در اجرای قانون مدیریت پسمانده سختگیرانه وارد عمل شوند.
کد مطلب : ۲۶۱۹۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.