۲

سرقت روزانه ۱۰۰ کامیون نفت توسط داعش

تاریخ انتشار
شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۷
سرقت روزانه ۱۰۰ کامیون نفت توسط داعش
منابع خبری کُردی اعلام کردند که تکفیری‌های داعش از میدان‌های نفتی «حمرین» در جنوب «کرکوک»، از مهم‌ترین میدان‌های نفتی در کرکوک عراق، روزانه ۱۰۰ کامیون نفت خام قاچاق می‌کنند.

پایگاه خبری عراقی کُردی «باس نیوز» در گزارشی نوشت: میدان‌های نفتی حمرین در جنوب کرکوب منبع مالی اصلی و حیات داعش است و روزانه از این میدان‌های نفتی ۱۰۰ کامیون نفت صادر می‌شود.

یک افسر ارتش عراق که خواست نامش فاش نشود گفت: داعش بر این میدان‌های نفتی چنبره زده و نفت خام آن را به تاجران محلی می‌فروشد و آنها از جاده «الحویجه» - «الموصل» استفاده می‌کنند و از آنجا به سوریه می‌برند تا به مشتریان بعدی خود بفروشند.

منطقه حمرین در جنوب استان کرکوک یکی از غنی‌ترین میدان‌های نفتی عراق به شمار می‌رود و به عنوان یکی از اصلی‌ترین منابع تغذیه مالی داعش از آن استفاده می‌شود.

این افسر عراقی افزود: هر بشکه نفت به مبلغ ۱۰ دلار فروخته می‌شود اما دولت عراق تاکنون چاره‌ای برای قاچاق نفت خام مذکور نیندیشیده است.

اکثر میدان های نفتی استان کرکوک در کنترل نیروهای پیشمرگه کردستان است و تنها یکی از میدان های نفتی به نام حمرین واقع در استان کرکوک از ژوئن ۲۰۱۴ به دست نیروهای داعش افتاده است که از اهمیت زیادی برخوردار است.

در میدان نفتی حمرین ۸۱ حلقه چاه نفت وجود دارد که داعش با همکاری برخی گروه‌ها به نقل و انتقال نفت این چاه‌ ها می پردازد و برای رسیدن به‌ مقاصد خود از درآمد آن ها استفاده‌ می کند. این گروه تروریستی با سرقت نفت و فروش آن به قیمتهای بسیار پایین، به ثروت هنگفتی دست یافته است.
مرجع : فارس
کد مطلب : ۲۶۲۹۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.