۲

هنوز هم این جشنواره بحران اجرایی دارد

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۸
هنوز هم این جشنواره بحران اجرایی دارد
کمال تبریزی در جشنواره سی و سوم فیلم فجر، با «طعم شیرین خیال» حضور دارد. فیلمی که خودش می‌گوید درباره محیط زیست و مسائل مربوط به آن است. با این حال، حاشیه‌هایی که هیچ وقت دست از سر تبریزی برنداشته‌اند، این بار هم به سراغ او و فیلمش آمده‌اند. آخرین ساخته سینمایی او را از آرای مردمی خارج کردند و همین دستمایه‌ای شد برای اعتراض او.

چرا این فیلم با این موضوع؟

من این فیلم را دوست دارم. به نظرم موضوع فیلم، در شرایط فعلی برای مردم ما اهمیت زیادی دارد. درباره محیط زیست است.

فکر می کنید دغدغه محیط زیستی آن روی تماشاگر تاثیر بگذارد؟

 امیدوارم روی تماشاگران، پس از تماشای آن، تاثیر کوچکی داشته باشد. همین که تاثیر بگذارد یعنی ما نتیجه خیلی خوبی گرفته ایم. 

فیلم طعم شیرین خیال

معمولا کارهای شما مخاطب های خود را دارد. چه تفاوتی بین این فیلم و فیلم های دیگرتان وجود دارد. 

به لحاظ ساختاری که خیلی متفاوت است. آیتم هایی در آن وجود دارد که تا به حال در سینمای خودم و سینمای ایران وجود نداشته است. در واقع برای اولین بار است که این ساختار را می بینیم. در فیلم، با فضای خاصی روبرو می شویم. منتهی عکس العمل مخاطب ممکن است متفاوت باشد. یعنی شاید بعضی ها خوششان بیاید و بعضی ها نه. 

خارج از مصاحبه که حرف می زدیم، از جشنواره امسال گلایه داشتید؟

فکر می کنم این جشنواره را، ضعیف تر از این، نمی شد برگزار کرد. بسیار آشفته و بی نظم است و این بی‌نظمی  مربوط به دست اندرکاران جشنواره می شود که با بی ملاحظگی و بدون دقت این جشنواره را برگزار می‌کنند. اصلا رویکرد خوبی در جشنواره وجود ندارد. منهای فضای خود جشنواره، نظم کافی وجود ندارد. معلوم نیست چه کسی قرار است چه کاری کند. ما در این جشنواره با یک بحران اجرایی روبرو هستیم. 

فیلم شما امسال در بین آرای مردمی جایی ندارد، چرا این اتفاق افتاد؟

برای اینکه فیلم در آرای مردمی باشد، یک قانون و آئین نامه وجود دارد که فیلم ها، باید در سه روز اول اکران شود. فیلم من را در سه روز اول برای اکران نگذاشتند، در حالی که سر وقت به  جشنواره ارسال شده بود. متاسفانه فیلم در سه روز اول به نمایش در نیامد، چرا؟ به ما نگفتند که اگر این اتفاق بیفتد، فیلم دیگر در آرای مردمی شرکت داده نمی شود. فقط به خاطر سهل انگاری دست اندرکاران جشنواره چنین اتفاقی برای فیلم من افتاد. 

فیلم طعم شیرین خیال

معمولا فیلم وقتی از آرا خارج می شود که سر موقع به جشنواره نرسیده باشد...

نه، فیلم من سر موقع رسید. همانطور که گفتم از روز اول در اختیار جشنواره بود. اگر از روز اول ما را در جریان می‌گذاشتند، حداقل تلاش می کردیم تا شاید کاری کنیم. روز چهارم تازه به ما گفتند و دیگر کاری از دستمان برنمی آمد. امیدوارم که این کار عمدی نباشد و سهوی باشد. انگار از سهل انگاری دست اندرکاران جشنواره است.

مرجع : خبر آنلاین
کد مطلب : ۲۶۴۷۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.