۵
/اختصاصی تعادل/

آیا روحانی حریف اصلاح‌طلبان در حمایت از هاشمی خواهد شد؟ وزارت بهداشت چه سرانجامی خواهد داشت‬‎؟

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۸
آیا روحانی حریف اصلاح‌طلبان در حمایت از هاشمی خواهد شد؟ وزارت بهداشت چه سرانجامی خواهد داشت‬‎؟
از همان روزی که حسن روحانی لیست پیشنهادی خود را برای کابینه یازدهم اعلام کرد، بدون تردید یکی از افراد بی‌حاشیه و البته با کارنامه درخشان کاری سیدحسن قاضی زاده هاشمی گزینه پیشنهادی رییس‌جمهور برای وزارت بهداشت بود به گونه‌ای که وی با پشتوانه محکم نمایندگان و با ۲۶۰ رای آنها توانست مجوز حضور در وزارت بهداشت و درمان را دریافت کند امری که زمینه موفقیت هاشمی را بیشتر از گذشته در وزارت بهداشت فراهم کرد تا اقدامات مثمرثمری در دولت تدبیر وامید در زمینه امور درمان و بهداشت کشور از جمله اجرای طرح سلامت اتخاذ شود.


همزمان با آغاز به کار دولت یازدهم، قاضی زاده هاشمی با عملکرد موفقی که در ابتدای کار از خود نشان داد توانست خیلی زود کارنامه موفقی را از خود نسبت به رفه دغدغه‌های مردم نشان دهد و وجه تمایز وی به بهترین شکل ممکن نسبت به سایر وزرای دولت یازدهم مشخص شود تا از وی به عنوان موفق‌ترین وزیر کاببینه دولت یازدهم نام برده شود.

حضور هاشمی در نقاط محروم کشور به منظور انجام عمل رایگان چشم مردم محروم این مناطق، سرکشی وزیربهداشت از بیمارستان‎های سراسر کشور به منظور رفع مشکلات مردم و دغدغه‌های وی برای حل مشکلات بهداشتی و درمانی مردم در سراسر کشور سبب شد تا قاضی‌زاده هاشمی به عنوان چهره‌ای محبوب در میان مردم از جایگاه ویژهای برخوردار شود.

افزایش محبوبیت وزیر بهداشت کابینه تدبیر و امید در میان مردم و افزایش جایگاه مردمی وی سبب شد که برخی از رسانه‌های اصلاح‌طلب در اقدامی قابل تامل واکنش منفی را نسبت به عملکرد قاضی‌زاده هاشمی نشان دهند و با پوپولیستی خواندن اقدامات وزیر بهداشت در راستای تخریب شخصیت وی وارد عمل شوند اقدامی که به طورحتم از سوی بسیاری از جریانات سیاسی درخور شایسته نبوده ونیست.

قاضی زاده هاشمی هر چقدر هم در برخی از اقداماتش اشکال وجود داشته باشد و انتقاداتی به برخی از طرح‌های بهداشتی او وارد باشد، باز هم در عمل نشان داده دغدغه اولش سلامت و بهبود وضع بهداشت مردم است و ترجیح می‎دهد تمرکز اصلی‎اش خدمت به مردم باشد،امری که منجر شده تا این روزها رسانه‎های زنجیره‎ای اصلاح‌طلب و حامیان دولت بیش از هر زمان دیگر به عملکرد قاضی زاده هاشمی بتازند و حتی او را مهره نفوذی اصولگرایان! در دولت یازدهم بخوانند امری که به هیج وجه صحت ندارد زیرا گرایشات سیاسی هاشمی پیش از حضور در وزارت بهداشت نشان می‌دهد که وی از نظر اندیشه سیاسی به هاشمی رفسنجانی تعلق خاطر داشته است و هنوز نیز در این مسیر به کار خود ادامه می‎دهد.

رسانه‎های اصلاح‌طلب به گونه‌ای هجمه به عملکرد کاری وزیر بهداشت دولت یازده را آغاز کرده‌اند که روزنامه آرمان با انتشار کاریکاتور وزیر بهداشت در صفحه نخست خود، وی را به خاطر عملکرد مثبتش در عرصه بهداشت مورد هجوم قرار داده و قاضی زاده را به سیاسی کاری و برنامه‎ریزی برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ متهم کرده و براین موضوع صحه گذاشته است که قاضی زاده قصد دارد از جایگاه خود در وزارت بهداشت سواستفاده کند و دور بعد به رقابت با حسن روحانی بپردازد! لذا بدون نام آوردن از محمدباقر قالیباف، پیش‎بینی می‌کند که احتمالا سرنوشت او در انتخابات سال ۹۶ مانند شهردار تهران شده و خدمات وی نمی‎تواند باعث اقبال مردم به او برای ریاست‎جمهوری شود.

از طرف دیگر روزنامه آفتاب یزد از رسانه‎های دیگر اصلاح‎طلب و حامی دولت یازدهم با انتشار گزارش با عنوان «جبهه پایداری به دنبال شاگرد اول کابینه» به تخریب عملکرد وزیر بهداشت پرداخت و با انتقاد از منتقدان دولت نوشت که چرا درباره روغن پالم، برنج‎هاي آلوده، سونامي سرطان و ... کسی به قاضی‎زاده هاشمی حمله نمی‎کند روند تخریبی وی را به روش دیگر کلید زد.

اصرار رسانه‎های اصلاح‎طلب بر وابستگی وزیر بهداشت به جریانات اصلاح‎طلب و تلاش حداکثری رسانه‌های حامی دولت برای اخراج موفق‎ترین وزیر دولت یازدهم از کابینه به طورحتم در پس نقشه‌های منسجم و برنامه‎ریزی شده دولت یازدهم رخ داده است لذا در شرایط فعلی انتظار می‌رود شخص رییس‌جمهور بنا به جایگاه خود برای حفظ جایگاه قاضی‌زاده هاشمی وارد عمل شود تا بهترین وزیر کابینه خود را به دلیل اقدامات موثری که انجام داده است از دست ندهد.

در شرایط فعلی شخص حسن روحانی می‌تواند با اتخاذ روشی موثر در جهت حمایت از وزیر بهداشت و عملکرد کاری وی به بهترین شکل ممکن وارد عمل شود روندی که به طور حتم می‌تواند در خنثی کردن دسیسه‌های برخی از جریانات سیاسی نسبت به تخریب وزیر بهداشت تاثیرگذار باشد.
کد مطلب : ۲۶۴۸۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.