۳

شبکه‌های اجتماعی ابزار جدید استعمار

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۱
شبکه‌های اجتماعی ابزار جدید استعمار
فرزاد جهانبین در نشست بصیرتی دهه مبارک فجر که امشب با حضور مدرسان و اساتید علوم انسانی دانشگاه‌های استان قزوین در سالن جلسات علامه رفیعی دانشگاه رجا برگزار شد با اشاره به ضرورت توجه مدیران و مسئولان به علوم انسانی اظهار کرد: برخی افراد و گروه‌ها در چند دهه گذشته پیش از انقلاب تلاش کردند مبانی اعتقادی و فرهنگی مردم ایران را به آداب و سنت غربی نزدیک کنند.

وی یادآور شد: مسئولان و مدیران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تلاش داشتند با عنوان مدرن کردن کشور و مردم آن؛ آداب، سنت‌ها و رسوم دینی و ملی را تغییر داده و رنگ و بوی غربی به آن ببخشند.

دبیر شورای سیاست‌گذاری کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی عنوان کرد: اکنون در برخی موضوعات و برنامه‌ها اختلاف سلیقه میان تعدادی از مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی وجود دارد که می‌تواند با گفت‌وگو و تعامل به یک اقدام مطلوب و اثرگذار در حوزه‌های مختلف منجر شود.

جهانبین بیان کرد: مشکلات بسیاری از کشورها به دلیل اقدامات مفسدانه جبهه کفر و نظام سلطه است که قصد دارند به روش‌های مختلف فرهنگ کشورهای در حال توسعه به خصوص کشورهای اسلامی را تخریب کنند.

وی ادامه داد: برخی کشورهای غربی در حال برنامه‌ریزی برای توسعه یک صنعت به نام هرزه‌نگاری هستند تا به وسیله آن فعالیت‌های نامشروع را در جهان ترویج کرده و فرهنگ غنی کشورهای در حال توسعه مانند جمهوری اسلامی ایران را تخریب کنند.

دبیر شورای سیاست‌گذاری کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی با اشاره به اقدامات مفسدانه و خصمانه جبهه کفر و کشورهای غربی در برخورد با اخلاقیات رایج در دنیا اظهار داشت: تعدادی از این کشورها علاوه بر منفعت‌طلبی و توجه به مادیات قابل برداشت از فروش ابزار مربوط به صنعت فحشا به دنبال تخریب مبانی اخلاق انسانی نیز هستند.

جهانبین اضافه کرد: این کشورها با استفاده و بهره‌گیری از رسانه‌های مختلفی که در اختیار دارند از جمله رسانه‌های اجتماعی به ملت‌های دیگر هجوم آوردند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به دلیل اینکه تاکنون سازنده و طراح چنین نرم‌افزارها و رسانه‌هایی نبوده مقداری زیان و آسیب فرهنگی را در برخی حوزه‌ها تحمل کرده است.

دبیر شورای سیاست‌گذاری کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی تصریح کرد: نرم‌افزارهای رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی مانند یک موج هستند که کشورهای استفاده کننده از آن باید به نحو صحیح میزان و نوع استفاده از نرم‌افزارهای اجتماعی را مدیریت کنند.

جهانبین در بخش دیگری از سخنان خود موضوعاتی از قبیل بانک، بورس و بیمه را مطرح و اظهار کرد: نظام اقتصادی غرب یک برنامه و فعالیت‌های اجتماعی را برای خود طراحی کرده و اکنون در جمهوری اسلامی ایران برنامه‌ای دیگر در حال اجراست.

وی بیان کرد: برای مثال در فرهنگ غربی به دلیل اینکه در فعالیت‌های اقتصادی تنها به سودآوری مادی توجه می‌شود مفهومی به نام وقف برای اقتصاددانان آنها قابل درک نیست در صورتی که فرهنگ وقف یکی از برجسته‌ترین مبانی اخلاقی، دینی و اقتصادی اسلام است که می‌تواند به عموم جامعه سود و منفعت برساند.

دبیر شورای سیاست‌گذاری کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی عنوان کرد: برخی از فعالیت‌های اقتصادی برگرفته از فرهنگ غربی به صورت کامل با مبانی فقهی و نظام اقتصادی اسلام سازگار نیست که در صورت گرایش به سیاست‌های اقتصادی اسلام می‌توان بسیاری از مشکلات فعلی جامعه را بهبود بخشید.

جهانبین ادامه داد: در حال حاضر مسئولان برخی کشورهای غربی با استفاده از فتواهای علمای مصری و عربستانی مبانی فقه اسلامی را استخراج کرده و در مالزی اجرا می‌کنند تا میزان سود و زیان آن را به دست آورده و با اقتصاد غیر‌اسلامی مقایسه کنند.

دبیر شورای سیاست‌گذاری کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی تأکید کرد: توجه مسئولان کشورهای غربی به سیاست‌های اقتصادی اسلام بیانگر برتری آن نسبت به اقتصاد غیردینی و غربی است.
مرجع : فارس
کد مطلب : ۲۶۵۰۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.