۱

خطر پیروزی حوثی ها برای منافع اسرائیل

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۳
پیروزی جریان انصارلله در یمن علاوه بر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس زمینه نگرانی اشغالگران رژیم صهیونیستی را نیز در بر داشته است. موشعه یعلون از نزدیکی حوثی به جمهوری اسلامی ابراز نگرانی کرده و بیان داشته که این امر می تواند بر منافع آتی تل آویو بویژه در تنگه باب المندب آسیب وارد نماید.

تنگه باب المندب راه خروجی دریای سرخ به اقیانوس هند می باشد. این دریا از شمال نیز بواسطه کانال سوئز به دریای مدیترانه متصل می شود. شماری از کشتی های اقتصادی اسرائیل از طریق این تنگه به سمت شرق و جنوب آسیا می روند.

به گزارش یدیعوت آحارونوت، یعلون که جهت تحلیل حوادث اخیر که منجر به تنش میان حزب الله و این رژیم شده به مناطق اشغالی جولان سفر نموده است به تشریح اوضاع منطقه پرداخت. وی اظهار داشته که ایران در پی ایجاد جبهه ای جدید از سوی جولان بر علیه اسرائیل می باشد.

موشه یعلون به شکلی تلویحی گفته است که اقدام اخیر این رژیم مبنی بر هدف قرار دادن نیروهای حزب الله و سپاه در جولان جهت ممانعت از ایجاد چنین جبهه ای از سوی جولان بوده است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم نیز پیش از یعلون به این امر اذغان داشته و تشریح کرده بود که سوریه در آستانه فروپاشی است و حزب الله و ایران در پی مقابله با اسرائیل از طریق جولان می باشند.

وزیر جنگ اسرائیل در تشریح تحولات سوریه به تمجدید از نقش گروه های تکفیری پرداخته و آنها را دشمن اسرائیل ندانسته است. به گفته ی یعلون کشورهای میانه رو عرب و این رژیم به آمریکا اعلام نموده اند که به مواضع داعش در منطقه حمله ننماید که این امر موجب قدرت گیری روز افزون ایران در سطح منطقه خواهد شد.

به گفته ی یعلون داعش از مناطق نزدیک به اسرائیل به دور است لذا خطر چندانی برای این رژیم محسوب نمی شود. یعلون همچنین از نقش النصره در سوریه تمجید کرده است.

رسانه های منطقه در ماه های اخیر بارها گزارش کرده اند که نیروهای رژیم صهیونیستی تحت عنوان مداوای مجروحین به ارائه کمک های لجستیکی به تروریست های سوریه مبادرت کرده اند.

موشه یعلون در پایان اظهارات خویش و در پاسخ به سوالی مبنی بر واکنش احتمالی این رژیم در قبال حملات حزب الله به مزارع شبعا که به هلاکت دو صهیونیست منجر شد اظهارا داشت این واقعه گذشته است و بایستی به آینده فکر نمود. این گفته ها نشان از تایید اظهاراتی است که چندی پیش رسانه های بین المللی بدان پرداختند. شماری از این رسانه ها اعلام نموده اند که مقامات امنیتی اسرائیل به مقامات ایران پیام داده اند که تنش فوق را فراموش کرده و در پی پاسخ دادن آتی برنیایند.
مرجع : فرهنگ
کد مطلب : ۲۶۵۴۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.