۰

آمار رشد و تورم اقتصاد ایران در سال 2014

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۱۷
آمار رشد و تورم اقتصاد ایران در سال 2014
بانک جهانی که پیش تر رشد اقتصادی ۲.۲ درصدی را برای ایران در سال ۲۰۱۵ پیش بینی کرده بود در گزارش اخیر خود این رقم را به ۰.۹ درصد کاهش داشته است.

صندوق بین المللی پول نیز که در گزارش های قبلی خود رشد بالای ۲ درصد را برای اقتصاد ایران در سال ۲۰۱۵ پیش بینی کرده بود در گزارش چشم انداز اقتصادی منطقه خاورمیانه و آسیای مرکزی این رقم را به ۰.۶ درصد کاهش داده است.

جدیدترین ارزیابی بین المللی از وضعیت اقتصادی ایران، توسط موسسه تحقیقاتی بیزینس مانیتور منتشر شده است. این موسسه نیز پیش بینی خود از رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۱۵ را کاهش داده است.

بیزینس مانیتور که پیش تر رشد ۲.۱ درصدی را برای اقتصاد ایران در سال ۲۰۱۵ پیش بینی کرده بود در گزارش جدید خود پیش بینی کرده است اقتصاد ایران در این سال به رشد ۱.۴ درصدی برسد.

بر اساس برآورد این موسسه اقتصاد ایران در سال ۲۰۱۴ با رشد ۱.۷ درصدی و نرخ تورم ۲۳ درصدی مواجه شده است.

این گزارش همچنین پیش بینی کرده است نرخ تورم ایران در سال ۲۰۱۵ به ۲۲ درصد برسد.

تراز بودجه دولت ایران نیز در سال ۲۰۱۴ منفی ۰.۴ درصد تولید ناخالص داخلی و تراز حساب های جاری ایران در این سال معادل ۵.۲ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور برآورد شده است.

بر اساس پیش بینی بیزینس مانیتور تراز بودجه دولت ایران در سال ۲۰۱۵ به منفی ۲.۹ درصد تولید ناخالص داخلی و تراز حساب های جاری به معادل منفی ۱.۹ درصد تولید ناخالص داخلی خواهد رسید.
مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۲۶۶۵۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.