۱

استفاده انگلیس از اطلاعات هک شده برای جاسوسی

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۴
استفاده انگلیس از اطلاعات هک شده برای جاسوسی
اسناد تازه افشا شده نشان می دهد که این ستاد موسوم به GCHQ در قالب برنامه‌ای موسوم به Intolerant به اطلاعات هک شده افراد مورد نظر دسترسی پیدا می‌کند. در واقع این ستاد از توانایی‌های هکری دیگر افراد برای رسیدن به اهداف خود سوءاستفاده می‌کند.

در بخشی از این سند آمده است: هکرها اطلاعات ایمیل های برخی از اهداف مدنظر ما را می دزدند. ما با جمع آوری آنچه که هکرها به دست آورده‌اند می توانیم به ایمیل های آنها دسترسی پیدا کنیم و دریابیم چه کسی هک شده است.

در بخش دیگری از سند یاد شده آمده است: افرادی که ضمائم نامه‌های ارسالی افراد ناشناس را باز می‌کنند یا به ایمیل هایی که در آنها درخواست پول شویی مطرح شده پاسخ می دهند تنها کسانی نیستند که در اینترنت هک می شوند. برخی از اهداف ما هم توسط نیروهای خارجی، هکرهای آزاد یا مورد حمایت دولت ها هک می‌شوند.

ستاد ارتباطات دولت انگلیس از همین طریق توانسته اطلاعاتی را از نیروی دریایی هند و تبتی‌های ناراضی از دولت چین به دست آورد. این سازمان جاسوسی حتی تلاش کرده از تخصص و اطلاعات رد وبدل شده ۶۰ هکر فعال در توییتر برای پیشبرد اهداف خود بهره برداری کند.

از جمله افرادی که به این شیوه به ستاد یاد شده یاری رسانده اند می توان به میکو هیپونن از شرکت امنیتی اف – سکیور و کوین میتنیک هکر مشهور اشاره کرد. بررسی پست های ارسالی این افراد در توییتر بسیار به جاسوسان انگلیسی کمک کرده است.
مرجع : فارس
کد مطلب : ۲۶۷۸۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.