۰

فردا آخرین مهلت مالکان سیم‌کارت‌های بی‌هویت

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۵۱
فردا آخرین مهلت مالکان سیم‌کارت‌های بی‌هویت برای ارسال کد ملی و جلوگیری از قطع سیم‌کارت است.

در این باره سؤالاتی برای برخی از مشترکان تلفن همراه ایجاد شده که فارس این ابهامات را از یکی از اپراتورها (همراه اول) پیگیری کرده است. روال کار برای سایر اپراتورها نیز یکسان است. مشترکان همراه اول باید کد ملی خود را به شماره ۸۹۸۰ و مشترکان ایرانسل باید کد ملی را به شماره ۲۷۲ ارسال کنند.

برخی مشترکان اعلام می‌کنند که به دفعات پیامک‌های مبنی بر درخواست ارسال کد ملی از طرف اپراتور برایشان ارسال شده، آنها چند بار کد ملی خود را در پاسخ به این پیامک اعلام کرده‌اند، اما بار دیگر پیامک درخواست ارسال کد ملی برایشان ارسال شده است. تکلیف این افراد چیست؟
اگر پس از ارسال کد ملی توسط مشترک، از طرف سیستم پیامک تایید ارسال و دریافت کد ملی با موفقیت دریافت شد، به معنی ثبت کد ملی در پرونده اپراتور است و دیگر نیاز به ارسال کد ملی توسط مشترک نیست.

چرا حتی پس از ارسال کدملی توسط مشترک، باز هم پیامک درخواست کد ملی برای برخی مشترکان ارسال می‌شود؟
از آنجا که تعداد برگشتی‌های این پیامک و افرادی که در پاسخ کد ملی خود را برای اپراتور ارسال می‌کنند، بسیار کم است، اپراتور در چندین نوبت ناگزیر به ارسال پیامک است تا سرانجام مشترکان به این پیامک‌ها پاسخ دهند.

آخرین مهلت مشترکان برای ارسال کدملی چه زمانی است؟
مشترکان فردا (۲۲ بهمن ماه ۹۳) نیز برای ارسال کد ملی فرصت دارند.

ملاک اپراتور برای تایید هویت مالک سیم کارت چیست؟
دیتابیسی از کد ملی، نام و خانوادگی‌ دارندگان سیم‌کارت در اختیار اپراتورها قرار داده شده که برای تایید هویت دارنده سیم‌کارت کافی است کدملی، نام و نام خانوادگی‌ با هم مطابقت داشته باشد.

برخی سیم‌کارت‌ها بدون انتقال قانونی سند مالکیت دست به دست گشته است و برای مثال برخی افرادی از سیم کارتی استفاده می‌کنند که به کد ملی و نام دیگری ثبت شده، آیا این سیم‌کارت‌ها نیز قطع می‌شود؟
اگر در سند سیم‌کارت کدملی و نام و نام‌خانوادگی مالک مطابقت داشته باشد، صرف نظر از اینکه مالک یا شخص دیگری از سیم‌کارت استفاده می‌کند، سیم‌کارت قطع نمی‌شود.

برخی مشترکان کدملی و نام و نام خانوادگی صحیح در پرونده دارند، اما تصویر کارت ملی را به اپراتور ارائه نکرده‌اند، آیا این سیم‌کارت‌ها قطع می‌شود؟
به دلیل نبود تصویر کارت ملی، سیم کارت قطع نمی‌شود.
مرجع : فارس
کد مطلب : ۲۷۰۶۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.