۲

خاتمی: تحلیل‌گران در موضوع هسته‌ای افراط و تفریط را کنار بگذارند

تاریخ انتشار
جمعه ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۳۵
خاتمی: تحلیل‌گران در موضوع هسته‌ای افراط و تفریط را کنار بگذارند
حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران گفت: در موضوع هسته‌ای، ۱+۵ و آمریکا در پی عملیات فریب ایران هستند. فریبی شبیه به قرارداد اسلو که فلسطین را ۲۲سال در قدم اول نگه داشت.

وی تاکید کرد:‌ بر سرکلیات هسته‌ای که محور آن قرارداد NPT باشد دعوایی نداریم و ما تاکیدمان همان تاکید مقام معظم رهبری است که باید مذاکرات یک مرحله‌ای به نتیجه برسد. اگرچه این تاکید رهبری خواسته ۵+۱ را به هم ریخته است.

امام جمعه موقت تهران افزود: مذاکرات نه فتح الفتوح است و نه فروش کشور به بیگانه. مذاکره کنندگان فرزندان این انقلاب هستند و چندبار بگویند که فرزندان این ملت‌ایم و در چارچوب اوامر رهبری حرکت می‌کنیم.

خطیب جمعه تهران متذکر شد:‌ کشور فروشی در دوران دیکتاتورها اتفاق افتاد.

خاتمی با انتقاد از سخنان اخیر دیوید کوهن مبنی بر اینکه تحریم‌های اقتصادی دست ایران را بسته است و تیم مذاکره کننده با دست‌های بسته پشت میز مذاکرات نشسته است، گفت: این روزها آمریکایی‌ها بی ادبانه سخنانی می‌گویند که در شأن خودشان است. دست خود آمریکایی‌ها بسته است. آمریکایی‌ها با ورود به عراق، افغانستان، سوریه، یمن و اوکراین به جز نفرت مردم چیز دیگری گیرشان نیامده است. امروز علاوه بر مردم ایران، مردم یمن نیز شعار الموت لآمریکا سرمی‌دهند.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه نشان داد ملت ایران مدبرانه و با دقت برنامه مذاکرات هسته‌ای را دنبال می‌کند و اصلا دستش بسته نیست.

خاتمی با بیان این‌که «۲۲ بهمن ۹۳ چیزی از ۲۲ بهمن ۵۸ کم نداشت» گفت: ۲۲ بهمن سال جاری بیعت با نظام و رهبری بود. یکی از جامعه‌شناسان غربی دکترین ولایت فقیه امام خمینی (ره) را دکترین موفق و پررنگ با وجود اینکه سی وشش سال از آن می‌گذرد عنوان کرده است. بنده به این جامعه شناس غربی می‌گویم راز این انقلاب درونی بودن آن است. مردم سی و ششمین سال با انگیزه از نظام خود دفاع کردند و هرگز به خود اجازه نمی‌دهند عزتشان کمرنگ شود.

وی با بیان این‌که «حضور ده‌ها میلیونی مردم در ۲۲ بهمن ماه در سراسر کشور به نظام اسلامی آبرو داد» خاطرنشان کرد: هرگامی را که در ۲۲ بهمن ۹۳ برداشتید خداوند برای شما ثواب عبادت سیاسی را در کارنامه عملتان ثبت کرده است.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: به افرادی که گاه گاه خیالاتی می‌شوند و می‌گویند "مرگ بر آمریکا نگوییم"، می‌گویم تا شیطنت‌های آمریکا هست "شعار مرگ بر آمریکا" نیز ادامه می‌یابد و هر کس در برابر این شعار بایستد منزوی می‌شود.

خاتمی پیام حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن ۹۳ به مسئولان را مورد اشاره قرار داد و افزود: مردم این روز به مسئولان گفتند مردانه در صحنه هستند. مسئولان نیز باید با خدمت کریمانه از آنان تشکر کنند و با حالت عصبانیت سخن نگویند. اما گاهی برخی مسئولان با عصبانیت سخن می‌گویند و این موضوع موجب رنگ گرفتن جامعه از مسئولان می‌شود.

وی در انتقادی به صاحبان قلم و بیان گفت: اینقدر روی اعصاب مردم راه نروید. برخی مقاله نویسان با نیش و کنایه، نئشه می‌شوند اما دوره خارج کردن مسئولان به این شیوه از صحنه گذشته است.
مرجع : ایسنا
کد مطلب : ۲۷۴۹۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.