۰

هشدار نسبت به مصرف "گل"

تاریخ انتشار
شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۰۵
دکتر محمدرضا قدیرزاده ضمن مثبت ارزیابی کردن رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: باید این رویکرد را به صورت ملموس به سطح جامعه بیاوریم و تنها در مورد این مساله صحبت کردن نتیجه‌ای نخواهد داشت.

وی با تاکید بر نهادینه‌شدن مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد به صورت اجتماعی افزود: استفاده از پتانسیل‌های مختلف اجتماعی در فرهنگ‌سازی این مساله نقش بسزایی دارد. لازم است که در کشور سالی را در این رابطه نام‌گذاری کرد تا مردم و همه مسئولین خود را عهده‌دار رفع این معضل اجتماعی بدانند.

این کارشناس پزشکی قانونی بیان کرد: در گذشته متاسفانه به مردم القاء شده بود که مبارزه با مواد مخدر تنها بر عهده حکومت و دولت است و مردم نقش مهمی در این زمینه ندارند. اما امروزه همگان دریافته‌اند که این مسئله تنها بر عهده یک نهاد نیست بلکه همه باید مشارکت کنند تا شاهد نتایج موثر در کاهش و کنترل مواد مخدر در جامعه باشیم.

قدیرزاده ادامه داد: باید دستگاه‌های مسئول همچون ستاد مبارزه با مواد مخدر، پلیس، شهرداری، هلال احمر، صدا و سیما، مطبوعات و... بیش از گذشته در بحث‌های فرهنگی ورود یابند و برنامه‌های مدونی را با همکاری یکدیگر اجرا کنند تا علاوه بر ارتقاء دانش مردم در زمینه‌های پیشگیرانه، فرهنگ‌سازی لازم هم انجام شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های کنونی صدا و سیما در زمینه پیشگیری از اعتیاد خوب بوده اما کافی نیست، تصریح کرد: ۲۶ درصد مصرف کننده‌های مواد مخدر، اعتیاد به شیشه دارند، پس باید بدون سیاه‌نمایی راجع به این ماده مخدر و عوارض آن با مردم صحبت کرد. و صدا و سیما بهترین ابزار جهت انتقال این مفاهیم به مردم است.

هشدار نسبت به مصرف "گل" در کشور

وی نسبت به افزایش مصرف ماده مخدر "گل" یا ماری‌جوآنا در میان جوانان هشدار داد و تاکید کرد: عوارض مصرف روان‌گردان‌ها و محرک‌ها بسیار وحشتناک بوده و متاسفانه مصرف این ماده مخدر در میان زنان هم راه یافته که مبارزه با تولید و عرضه و توزیع این مواد در پیشگیری از اعتیاد بسیار حائز اهمیت است. نیروی انتظامی و قوه قضائیه هم باید در این زمینه‌ها ورود یابند و اقدامات لازم را انجام دهند.

وی عنوان کرد: بسیاری از جوانان و نوجوانان روان‌گردان‌ها‌ را نمی‌شناسند؛ حتی آنها را ماده ممنوعه نمی‌دانند و به دلیل عدم آگاهی درگیر اعتیاد به این مواد می‌شوند که عوارض جانبی آن مخرب‌تر از مخدرهای سنتی است. بنابراین ضرورت آموزش و ارائه راهکارهای پیشگیرانه از این مواد میان افراد جامعه وجود دارد و دست اندرکاران و مسئولان باید اقدامات آموزشی را بیش از گذشته و با کیفیت بیشتر مورد توجه قرار دهند.
مرجع : ایسنا
کد مطلب : ۲۷۷۱۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.