۱
حدادی:

با شرایط فعلی بسکتبال، در جام ملت‌های آسیا موفق نمی‌شویم

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۲
با شرایط فعلی بسکتبال، در جام ملت‌های آسیا موفق نمی‌شویم
ایام سال نوی چینی‌ها عاملی شد تا او به تهران بیاید و با دوستان و همقطاران خود در مراسم تجلیل از قهرمانان لیگ ملی دیداری داشته باشد. حدادی امسال با تیم آخر لیگ چین قرارداد بست ولی اکنون کینگ‌دائو به نیمه‌نهایی رسیده و حتی امیدوار به صعود در فینال است. هر چند این بازیکن روزهای خوبی را در سرزمین اژدها سپری می‌کند اما نگران تیم‌ملی و آینده آن در جام ملت‌های آسیاست: «مطمئن باشید با شرایط فعلی نتیجه نمی‌گیریم اما من دوست دارم با قهرمانی از تیم‌ملی خداحافظی کنم.»

اين فصل ليگ برايت چگونه گذشت؟
هر چند هنوز به پايان نرسيده ولي فصل خوبي بود. با بردهايي كه در دور مقدماتي به ‌دست آورديم، به پلي‌‌آف رسيديم و الان هم در جمع ۴ تيم برتريم. در واقع بيش از انتظار هواداران ظاهر شديم و با اين كار تاريخ‌ساز شده‌ايم. اكنون كارمان دشوارتر است اما شانس زيادي براي رسيدن به فينال داريم، حتي به قهرماني نيز فكر مي‌كنيم.

الان با صعود كينگ‌دائو محبوب‌تر از قبل هم شدي.
فصل گذشته شرايط كاملاً فرق مي‌كرد. عدم آشنايي با جو حاكم بر ليگ چين، داوران و مصدوميت اول فصلم باعث شد در كارهايم خلل ايجاد شود اما اين فصل با چشم بازتر رفتم و با برنامه‌ريزي مناسب خدا را شكر تا اينجاي كار همه چيز خوب بوده و هواداران تيم هم خوب حمايتم مي‌كنند.

برخورد هواداران سي‌چوان (تيم سابقت‌) در بازي‌هاي روبه‌رو چطور بوده؟
خوب بود. آنجا خيلي دوستم داشتند. حتي در بازي مقابل ما، من را هم تشويق كردند.

عامل موفقيت تيم كينگ‌دائو را در‌ چه مي‌بيني؟
با جذب بازيكنان آمريكايي خوب، تيمي بازي كردن و هدف در نظر گرفته شده باشگاه باعث شده تا اينجاي كار موفق باشيم.

از انتخاب تيم و ميزان قراردادت راضي هستي؟
بله، هم‌تيمي‌هاي خوبي دارم كه از بازي كنار آنها خوشحال هستم و مربي بزرگي هم هدايت تيم را بر‌عهده دارد. او مربي يائومينگ بوده كه متأسفانه در حقش كم‌لطفي شده است. يائومينگ با او به NBA رفت، ولي درباره ميزان قراردادم بايد بگويم مي‌توانست بهتر هم باشد ولي راضي‌ام. هر چند معتقدم اگر سال آينده تصميم بگيرم در چين بمانم، پيشنهادات بالاتري مي‌شود.

از رقابت با كدام حريف هم‌پست لذت بيشتري بردي؟
در تمامي بازي‌ها، چون در پست‌هاي يك و ۵، نفرات آمريكايي جذب مي‌كنند، حريفان رودرروي من اغلب آمريكايي بودند. پس مصاف با آنها سخت بود ولي من سعي داشتم در تمامي بازي‌ها بهترين عملكرد را براي تيمم به نمايش بگذارم. نمي‌توان شخص خاصي را گفت.

با لي جيان ليانگ كي بازي داري؟
اگر به فينال برسم با او ديدار مي‌كنم اما ابتدا بايد از سد سنتر تيم ليائولينگ كه به پاندا معروف است، بگذرم. بعد نوبت لي مي‌رسد.

امسال تمرين بيشتري مي‌كني؟
بله. با تمرينات اختصاصي مربي بدنسازي‌ام ۱۱ كيلو وزن كم كردم و الان در شرايط بدني خوبي هستم و مي‌خواهم اين آمادگي را تا سال آينده براي جام ملت‌ها حفظ كنم.

از جام ملت‌ها گفتي، فكر مي‌كني درصد قهرماني ما در چين چقدر است؟
بازيكنان تمام سعي خود را مي‌كنند تا قهرمان شوند ولي با وضعيتي كه بسكتبال ما دچار آن شده و رئيس و سرمربي نداريم، در قياس با ساير تيم‌ها بايد بگويم «مطمئن باشيد موفق نمي‌شويم». چيني‌ها ميزبان هستند و با تعطيلي زودهنگام ليگ، اردوهاي خود را به زودي شروع مي‌كنند. پس بدانيد آنها هم ميزبان هستند و هم داوران را به راحتي مي‌خرند. در كركري، چيني‌ها به من مي‌گويند ما داوران را مي‌خريم و قهرمان مي‌شويم. پس كار ما از اين حرف‌ها خيلي سخت‌تر است.

شنيده‌ايم تصميم به خداحافظي گرفته‌اي!
هنوز تصميم قطعي نگرفته‌ام ولي مي‌خواهم كمي هم به زندگي شخصي‌ام برسم. شايد بعد از قهرماني جام ملت‌ها از دنياي ملي خداحافظي كنم.

حيف نيست المپيك را از دست بدهي؟

من جام‌ جهاني‌ و المپيك و آسيايي، همه را تجربه كرده‌ام. اگر اين بار تصميم بگيرم به المپيك بروم، دوست دارم به عنوان كادر اعزام شوم.

دوست داري اين بار سرمربي تيم‌ ملي از كدام كشور باشد؟
مربيان قبلي تيم ‌ملي خوب بودند اما بايد بدانيم الان بازيكنان ما همه چيز مي‌دانند و يك مربي لازم داريم كه ما را هدايت درستي بكند و تجارب قوي‌ای در قهرماني باشگاهي و ملي داشته باشد. هر چند اين موضوعي است كه مربوط به فدراسيون است و من هم سعي مي‌كنم تنها به بازي كردن فكر كنم اما يادم هست مربي ممفيس و حتي مربيان آمريكايي در ليگ چين تمايل به همكاري با تيم‌ ملي دارند.
مرجع : خبر آنلاین
کد مطلب : ۲۷۹۸۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.