۱

قاچاق ۱۷میلیون لیتر سوخت در هرمزگان

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۸
منطقه خلیج فارس، جلال الدین مراد در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه استان رتبه دوم تامین سوخت را در کشور دارد، افزود: کشفیات سوخت قاچاق در ده ماهه امسال ۶۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه مصرف سوخت روزانه جایگاه‌ها ۵۰۰ هزار لیتر نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: با اجرای طرح پایش جایگاه‌های عرضه سوخت، در ده ماهه امسال ۳۶ درصد سهمیه مصرف سوخت هر جایگاه استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

مراد ادامه داد: در این مدت ۶۳۰۰ کارت سوخت در استان ابطال شده است. طرح پایش جایگاه‌های سوخت از سال ۹۲ در استان با هدف کاهش قاچاق سوخت اجرا می‌شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه هرمزگان، میزان مصرف روزانه بنزین در ده ماهه امسال را یک میلیون و ۹۷۴ لیتر، اعلام و اضافه کرد: این رقم ۱۰۴ هزار لیتر بیش از مدت مشابه سال گذشته است. در این مدت همچنین ۵ میلیون و ۵۱۲ هزار لیتر نفت گاز مصرف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود یک میلیون و ۵۰۰هزار لیتر افزایش یافته است.

وی بیان کرد: مصرف روزانه فراورده‌های نفتی در هرمزگان ۶ میلیون و ۲۶۶ هزار لیتر است. روزانه ۱۵۰ میلیون لیتر از هرمزگان به سایر استانهای کشور منتقل می‌شود.

مراد با بیان اینکه ۲۰جایگاه عرضه سوخت و ۸ جایگاه سی.ان.جی در استان در حال ساخت است، خاطرنشان کرد: تا پایان امسال، ۲ جایگاه سوخت در بندرعباس راه‌اندازی می‌شود. همچنین یک جایگاه سی.ان.جی نیز در بستک آماده بهره برداری است که در صورت حل مشکل برق آن تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود.

هم اکنون ۱۳۱ جایگاه عرضه سوخت و ۸ جایگاه سی.ان.جی در هرمزگان فعال هستند.
مرجع : ایسنا
کد مطلب : ۲۸۰۹۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.