۰

مدیر نورچشمی ارشاد، غیر از "من این نسل" به دنبال چیست؟

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۵

در ادامه ماجرای دنباله دار سردبیر خبرگزاری کتاب و لجاجت های وزارت ارشاد برای حفظ وی، براساس گزارشی که به این خبرگزاری رسیده است، محمدرضا اسدزاده علاوه بر کتاب "من این نسل" به دنبال چاپ دوباره دو کتاب، "ساعت 25" و "هیچ هیچ" است؛ کتاب هایی که علی شجائی صائین از چاپ دوباره آنها خودداری کرد.

در سال 78 کتابی از نامبرده با مجوز ارشاد منتشر می شود به نام «ساعت 25 ». این کتاب نیز همچون "من این نسل" به دلیل حاشیه هایی که داشت بعدا توقیف شد. به عنوان مثال در صفحه 8 این کتاب متنی وجود دارد که آمده است که به فقه و فلسفه طعنه می زند و می نویسد: «در پی معنا و مفهومیم، گه با فقه و گاهی فلسفه، ای دریغ از طرح امیدی دراین مرداب ها»

 

 

در صفحه 19 این کتاب نیز با ادبیاتی طعنه آمیز امده است: « فراری ام،  فراری از تکلف کلام و فقه و فلسفه، که فهم عاشقانه را حرام می کنند»

 

 

اسدزاده همچنین در سال 82 کتابی به نام «هیچ هیچ» با مجوز دولت اصلاحات منتشر می کند که در آن هم سرافرازانه مشغول طعنه زدن به ارزش های انقلاب اسلامی است. 

وی در مقدمه این کتاب نوشته است: « این کتاب فریادی است بر همه ان آرمانشهری که قرار بود برای نسل من ساخته شود و حالا می بینیم که آنچه زیر پوست این شهر موج می زند چیزی جز هیچ هیچ نیست. »

 

 

این نویسنده مورد تقدیر ارشاد در صفحه 14 کتاب «هیچ هیچ» می نویسد:  «من! هم او که در ولادتش زمین به خیزش شعار عدل تلاش می نمود، در بلوغ او شعار آنچه بود هم، هیچ هیچ می نمود. هم او که نسل او به آتش شعارها، تباه گشته است، با امید بی امیدی از تمام انچه نام آن سیاست است، تلاش می کنم برای هیچ... »

 

 

مدیر امروز خبرگزاری کتاب وزارت ارشاد در صفحه 16 کتاب خود در متنی با عنوان « آنجا که خدا حاکم بود» که امضای پای متن ( قم تابستان 79 ) درج شده، در طعنه ای مشخص می نویسد: « من در این نزدیکی، یا در آن دورترین نقطه شهر که خدا حاکم بود، حاکمانی دیدم غرق  انبوه شعار ایمان، عالمانی خوابیده و.... »

 

 

در جای دیگری می نویسد: «من چشمم دیدم، بی شماری به لباس ایمان، دین فروشی کردند، و شماری به شعار ایمان، به لگدمالی آزادی ها مشعول شدند »

 

همگان منتظرند ببینند وزارت علی جنتی تا کجا قصد دارد از کسی حمایت کند که "به آنچه که نوشته نه اعتقاد، که فراتر از آن ایمان دارد"؛

مرجع : نسیم آنلاین
کد مطلب : ۲۸۲۱۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.