۰

تغییر جهت سفر دولت برای دلجویی از علما

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۸
تغییر جهت سفر دولت برای دلجویی از علما
روحاني در سفر بعدي استاني خود نه خراسان شمالي بلکه به قم سفر مي‌کند. مقصد جديد بر پايه يک تغيير از پيش اعلام نشده انتخاب شد. هنوز توضيحي درباره علت تغيير در برنامه سفر رئيس‌جمهور عنوان نشده است، اما چالش‌هاي موجود ميان مراجع تقليد با وزارت ارشاد اين احتمال را تقويت مي‌کند که اين سفر نوعي دلجويي دولت از علما است.

حسن روحاني هفته آينده به قم خواهد رفت، در حالي که قرار بود خراسان‌شمالي مقصد اين سفر باشد. اهميت سفر به قم به‌عنوان پايتخت مذهبي کشور وقتي بيشتر مي‌شود که در هفته‌هاي اخير انتقادات مراجع تقليد از سياست‌هاي فرهنگي دولت به اوج خود رسيده است.

اين سايت با بيان اينکه روحاني به قم مي‌رود تا پاسخ دهد، از قول يک کارشناس نوشت: اکنون که علامت سؤال‌هاي جدي در حوزه عملکرد وزارت ارشاد وجود دارد وقت آن رسيده که دولت در جهت پاسخگويي اقدام کند. البته سفرهاي استاني به صورت دوره‌اي انجام مي‌شود و حتما برنامه سفر به قم نيز وجود داشته است، اما مسائل پيش‌آمده سبب شد که زمان آن جلو بيفتد.

کنعاني‌مقدم در پاسخ به اين پرسش که آيا اين سفر را مي‌توان دلجويي دولت از علما ارزيابي کرد، گفت: بيشتر جنبه پاسخگويي دارد، زيرا مراجع به دنبال دلجويي نيستند و تنها مي‌خواهند که کسي از خطوط اسلام پا فراتر نگذارد.

در همين حال فاضل ميبدي عضو مجمع محققين (از گروه‌هاي حامي فتنه) با رد ضمني انتقاد علما و مراجع گفت: تلاش علما در قم اين است که نحوه اداره امور کشور با دين و مذهب مغايرت نداشته باشد. اين در حالي است که به اعتقاد من حد و مرز اين مغايرت به صورت روشن در قانون اساسي مشخص شده است.

برخلاف اين اظهارنظر، مطالبه علما و مراجع از دولت نيز اجراي متن قانون اساسي از جمله در زمينه پاسداري از شريعت اسلامي است و اين مطالبه عين قانون‌اساسي- و نه معارض آن- است.
مرجع : فرارو،کیهان
کد مطلب : ۲۸۳۷۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.