۰
خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به انتخابات خبرگان و مجلس:

مردم باید در انتخاب مسوولان دقت کنند/ انتخابی که بر مبنای اشتباه باشد یک فاجعه عظیم خواهد بود

تاریخ انتشار
جمعه ۱ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۷
مردم باید در انتخاب مسوولان دقت کنند/ انتخابی که بر مبنای اشتباه باشد یک فاجعه عظیم خواهد بود
خطیب نماز جمعه تهران گفت: در انتخابات مختلف مردم باید دقت کنند. مثلاً در انتخابات خبرگان رهبری کسانی را انتخاب کنند که ۱۰۰ دردصد وجودشان اطاعت از ولی امر باشد و در هر مقطعی از مقاطع مختلف موفق شوند وظیفه خود را انجام دهند. مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی هم باید همین‌طور دقت داشته باشند.

موحدی کرمانی افزود: امام (ره) درباره حفظ انقلاب می‌فرمود که حفظ پیروزی در انقلاب اسلامی از اصل آن مهم‌تر است. ما باید مراقب باشیم که این انقلاب را حفظ کنیم و حفظ آن یک دهم بر دوش مردم و ۹ دهم بر دوش مسوولان است. مردم با تبعیت از امام (ره) و ولی فقیه و هم‌چنین بصیرت و دقت به خوبی به وظیفه خود عمل می‌کنند و مسوولان هم باید متوجه این وظیفه خود باشند.

او تأکید کرد: برای حفظ انقلاب عمده وظیفه متوجه مسوولان است. اگر گروهی قدرت می‌گیرند باید نماز را برپا دارند، جامعه را با خدا آشنا و معنویت را در جامعه حاکم کنند. هیچ یکی از مسوولان نمی‌تواند بگوید که درباره فلان امر به معروف و یا فلان امر فرهنگی وظیفه‌ای ندارم چون مسوول در امر فرهنگ وظیفه دارد و باید تلاش کند فرهنگ اسلامی حاکم شود.

این عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: مسوولان باید روی کنسرت‌ها دقت کنند که آیا به دنبال آن فساد اخلاقی هست یا نه و یا روی فیلم‌ها دقت داشته باشند که به هر فیلمی اجازه پخش داده نشود. در بحث موسیقی هم آن‌ها که سابقه همکاری با نظام شاه و یا فتنه ۸۸ را دارند نباید چهره‌شان نمایان شود چون مردم از آن‌ها متنفر هستند.

وی با بیان این‌که مسوولان باید دقت داشته باشند که نقاط ضعف را پیدا کنند، گفت: مسوولان دقت کنند که در این حرکت توفنده و در این ۳۶ سال اگر نقطه ضعفی است بگویند و تعصب نداشته باشند. مثل امام (ره) که با کمال جرأت درباره نصب بازرگان فرمودند که اشتباه کردیم. شهدای بزرگواری مثل بهشتی و رجایی محترم هستند و باید تکریم شوند اما اگر آن‌ها هم اشتباهی کرده‌اند باید با آن آشنا شویم.

موحدی کرمانی ادامه داد: مثلاً شهید بهشتی به کلاهی اعتماد کرد و او حزب جمهوری اسلامی را منفجر کرد یا شهید رجایی درباره اعتماد به کشمیری اشتباه کرد و حتی من شنیده‌ام که کشمیری چنان تظاهر به دینداری داشت که رجایی به او اقتدا می‌کرد اما در نهایت همین کشمیری رجایی و باهنر را سوزاند. پس مسوولان باید نسبت به انتخاب افراد دقت کنند تا مبادا فردی نفوذی باشد و بخواهد ضربه بزند و مسوولان نباید زود به افراد اعتماد کنند و باید این درس را از تاریخ بگیرند.

او در ادامه بیان کرد: باید از حوادث بزرگ درس گرفت. هنوز فضای جامعه ما با نام ۲۲ بهمن معطر است. روز ۲۲ بهمن یادآور یک حرکت بسیار عظیم،‌ گسترده، بهت‌آور و پیروزی معجزه‌آسا بود. باید این حادثه را با تمام زوایایش به خاطر داشته باشیم و فراموش نکنیم. من از مردم انقلابی، ولایی و گرانقدر که در ۲۲ بهمن امسال نیز این حرکت عظیم را به وجود آوردند و دشمنان را بهت‌زده و دوستان را شاد کردند تشکر می‌کنم.

خطیب نماز جمعه تهران در بخش دیگری از صحبت‌هایش به جنایات داعش اشاره کرد و یادآور شد: این گروه جلاد جنایاتی کرده که وقتی انسان می‌شنود تنش می‌لرزد. مثلاً ۲۲ مسیحی مصری را در لیبی سر بریدند یا ۱۱ نفر را در عراق زنده سوزاندند و در شهرک البغدادی ۲۷ پلیس عراقی را کشتند و داخل فرات انداختند. ابوبکر بغدادی جنایتکار نیز گفته که چند نفر را به عنوان امیر مکه و مدینه تعیین کرده‌ایم و باید در این زمینه به عربستان هشدار دهیم که حواس‌شان جمع باشد.

وی اضافه کرد: یک خاخام یهودی اسراییلی می‌گوید که داعش هدیه الهی است تا مخالفان اسراییل را نابود کند. این فرد فرهنگ اسراییل را بیان می‌کند و آمریکا نیز از این فرهنگ کثیف حمایت می‌کند. از طرفی یک سیاستمدار معروف آمریکایی می‌گوید که بهترین گزینه این است تا پای داعش به بغداد برسد و تمام شیعیان را به قتل برساند. البته این جنایات به خودشان خواهد رسید و دامن‌شان را می‌گیرد.
مرجع : ایسنا
کد مطلب : ۲۸۴۹۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.