۰

داعش 400 تركمن را ربود

تاریخ انتشار
جمعه ۱ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۳۱
داعش 400 تركمن را ربود
بنا بر اعلام بنیاد نجات ترکمن، تروریست‌های داعش بیش از ۴۰۰ ترکمن را در نقاط مختلف عراق ربوده‌اند.

این موسسه حقوق بشری اعلام کرد داعش حدود ۴۵۰ تن از اعضای این اقلیت مسلمان از جمله ۵۰ کودک و ۷۰ زن را گروگان گرفته است.

علی اکرم البیاتی، رئیس این موسسه گفت داعش این افراد را در استان‌های کرکوک، نینوا و صلاح الدین، واقع در شمال عراق و استان دیاله در شرق این کشور ربوده است.

البیاتی از دولت و پارلمان عراق و سازمان‌های بین المللی درخواست کرد برای آزادی این گروگان‌ها تلاش کنند.

این اظهارات در حالی مطرح شد که بنا به گفته یک سیاستمدار ترکمن حدود ۱۰ هزار نفر از اعضای قبایل ترکمن به مبارزان داوطلب شیعه پیوسته تا علیه داعش بجنگند.

«طورهان المفتی» در ۲۸ ژانویه گفت: «هفت هزار ترکن از «تل عفر» واقع در استان شمالی نینوا، بیش از دو هزار نفر از شهر «طوزخورماتو» در استان صلاح الدین و صدها نفر نیز از روستای بشیر واقع در استان کرکوک به نیروهای شیعه ملحق شده‌اند.»

نیروهای ارتش عراق با پشتیبانی نیروهای مردمی شیعه و مبارزان پیشمرگه اواخر اوت ۲۰۱۴ شهر ترکمن نشین آمرلی، واقع در ۱۸۰ کیلومتری شمال بغداد را از کنترل تروریست‌های داعش خارج کردند. ساکنان این شهر از اواسط ژوئن سال گذشته در محاصره داعش قرار داشتند.

داعش عملیات تروریستی خود را اوایل ژوئن سال گذشته در عراق آغاز کرد. تروریست‌ها ابتدا کنترل موصل را در دست گرفتند و بعد از آن به سوی مناطق سنی نشین این کشور پیشروی کردند.

عناصر این گروه بدنام تروریستی مرتکب جنایت‌های هولناکی علیه پیروان همه مذاهب و اقلیت‌های قومی از جمله شیعیان، سنی‌ها، کردها و مسیحیان شده‌اند که از جمله این جنایات سر بریدن در ملاء عام است.

سربازان عراقی، یگان‌های پلیس، نیروهای کردتبار، داوطلبان شیعه و قبایل سنی مذهب موفق به بیرون راندن داعش از برخی مناطق شده‌اند.
مرجع : جام نیوز
کد مطلب : ۲۸۵۵۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.