۰

باران تهران را شست

تاریخ انتشار
شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۸
«محمد رستگاری» افزود: براساس اطلاعات رسیده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۸ صبح امروز، در شرایط پاک قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون، با ۲۶ عدد کاهش نسبت به روز گذشته بر روی عدد ۴۶ قرار دارد.

رستگاری با اشاره به افزایش آلاینده منواکسید کربن از ۲۲ به ۲۴ در همین مدت، افزود: میزان غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون نیز درهمین مدت از ۴۰ به ۲۰ کاهش یافته است.

وی اظهار کرد: ایستگاه های فرمانداری شهرری (منطقه ۲۰) با ۹۶، پارک رازی (منطقه ۱۱) با ۸۵ و پارک رز (منطقه ۲۲) با ۷۳ آلوده ترین مناطق شهر تهران در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

رستگاری گفت: ایستگاه های گلبرگ (منطقه ۸) با ۲۶، شهرداری منطقه ۴ با ۲۷ و دانشگاه شهید بهشتی (منطقه ۱) با ۲۹ نیز از پاک ترین کیفیت هوا در این مدت برخوردار بودند.

شاخص کیفیت هوا، Air Quality Index) AQI) شاخصی برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است.

بر این اساس معیار سطح اهمیت بهداشتی شاخص کیفیت هوا (AQI) به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ سالم ( زرد )، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه حساس(نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی ) تعیین شده است.
مرجع : ایرنا
کد مطلب : ۲۸۵۹۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.