۱

یک امتیاز مثبت برای سرافراز و معاونش

تاریخ انتشار
يکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۰
یک امتیاز مثبت برای سرافراز و معاونش
یکی از بخش های ضعیف خبری سیما، بعد از انتخابات سال ۸۸، بخش گفتگوی ویژه خبری بود که ابتدا با حذف مرتضی حیدری به یک نفر سپرده شد و بعد از مدتی چند جوان کم تجربه و گاه بی تجربه، این بخش خبری مهم را به دست گرفتند.

آش این گفتگوهای بی مزه و بعضا کم محتوا، گاهی آنقدر شور می شد که مهمانان برنامه به مجری برنامه تذکر می دادند و نداشتن اطلاعات را به رخ او می کشیدند.

حالا اما این بخش مهم، از باشگاه «آزمون و خطای» چند جوان گرفته شده و بدون شوی تلویزیونی شبانه برای هر گفتگو با ژست های ضعیف و تیزر ضعیف ترش، در کنار سوالات کلی خنده دار...به دست خبرنگاران باسابقه تلویزیون سپرده شده است؛ همانها که دیگر برای خودنمایی نیاز به تغییر لحن و صدا ندارند، نیاز به خمار کردن چشم ها هنگام گفتگو ندارند، نیازی به از رو خواندن سوالات و گوش دادن به پچ پچ های اتاق فرمان برای سوال پیچ کردن مهمان ندارند...نیاز به «چادر نمایی» برای نمایش توانمندی ندارند و...

آنها بچه های امتحان پس داده سیما هستند که امیدوارم بتوانند مخاطب قهر کرده با این بخش خبری را دوباره جذب کنند. شب گذشته گفتگوی ویژه خبری با شکل و شمایل جدید، کلید خورد و کامران نجف زاده روبروی وزیر کشور نشست تا درباره بحران اعتیاد در کشور گپ بزند.

خبرنگاری که انتخاب خوبی برای این گفتگوهاست، هم سردوگرم چشیده واحد مرکزی خبری است، هم تجربه حضور در کشورهای دیگر و آشنایی با سایر شبکه های تلویزیونی را دارد، هم هنگام پرسیدن سوالات انتقادای، بلد است چطور لبخند بزند و خودش را در شکل یک منتقد سرسخت که گویی یکطرفه به قاضی رفته جلوه ندهد، هم بازی پینگ پنگ را خوب روی آنتن جلو می برد...

اینها یعنی اراده ای در معاون جدید خبر (معاونت سیاسی) رسانه ملی دیده می شود جهت «تغییر»؛ تغییری که بی شک به نفع رسانه ملی و شخص رییس جدید است تا علاوه بر جذب مخاطبان باقی مانده، مخاطبان خاموش و قهر کرده نیز بار دیگر ساعت ۲۲.۴۰ دقیقه شبکه ۲ سیما را امتحان کنند. هرچند باید فکری به حال کنداکتور پخش و تداخل این برنامه با سریال شبکه اول سیما داشت.

بعد التحریر:

طعم خوش پوست اندازی و دگردیسی گفتگوی ویژه ای که سالها روی آنتن می رفت اما نه گفتگو بود و نه ویژه، با پخش برنامه ضعیف و دم دستی «سمت غرب» از شبکه سه کمی به تلخی شبیه شد. برنامه ای در نقد برنامه های ماهواره که به شکلی ضعیف و مبتدیانه طراحی و اجرا شده بود و حتی مجری خانم یکی از بخش هایش، به خاطر ظاهر غیر قابل پخش، سانسور و فیلتر شده بود!

امیدوارم معاون سیما که نشان داده تفاوت برنامه خوب و موثر را با برنامه کلیشه ای و ضعیف می داند در اسرع وقت سری به این برنامه بزند.
مرجع : خبر آنلاین
کد مطلب : ۲۸۷۱۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.