۰

خشم کیانوش عیاری از خواب زمستانی «خانه پدری»

تاریخ انتشار
يکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۹
خشم کیانوش عیاری از خواب زمستانی «خانه پدری»

کیانوش عیاری در گفت و گویی کوتاه از عصبانیت خود و نگرانیش از آینده نامعلوم «خانه پدری» گفت: آن قدر خشمگین هستم که نمی توانم صحبت کنم. فیلمی که می توانست در فضایی آرام اکران شود را توقیف کردند، آنها «خانه پدری» را به خواب زمستانی فرو برده اند، این فیلم را برای دو روز از خواب زمستانی که چهار سال است گریبان آن را گرفته بیرون آوردند اما باز هم آن را خواباندند.


اوایل دی ماه امسال «خانه پدری» بعد از 4 سال توقیف توانست مجوز اکران در گروه «هنر و تجربه» را بگیرد، هرچند که این فیلم با سیاست های گروه «هنر وتجربه» همخوان نبود اما اکران این فیلم بعد از توقیف طولانی مدتش را همه به فال نیک گرفتند ولی تنها بعد از 10 سانس اکران که در سینما کوروش با ظرفیت کامل به نمایش درآمد، بعد از دو روز اکران با اعتراض ها و واکنش های گسترده از سوی گروهی به خصوص کمیسیون فرهنگی مجلس دوباره اکران این فیلم متوقف شد تا طلسم «خانه پدری» همچنان بسته بماند.


«خانه پدری» که قصه آن اتفاق‌های یک خانه قدیمی را از سال ۱۳۰۸ (اواخر دوره قاجار) تا ۱۳۷۹ روایت می‌کند با بازیگرانی همچون مهدی هاشمی، شهاب حسینی و مهران رجبی، ناصر هاشمی، مینا ساداتی، نازنین فراهانی و... در چند اپیزود ساخته شده و مسائل و مشکلات زنان ایران را در هفتاد سال اخیر به تصویر می کشد. در این فیلم ناصر هاشمی (نقش کودکی) و مهدی هاشمی (نقش بزرگسالی) کاراکتر اصلی  را بازی می کنند.

فیلم «خانه پدری» پس از ۳ سال توقیف در جشنواره فجر سی و دوم اکران شد و اکثر منتقدان آن را ستودند. حسین معززی نیا در صفحه فیس بوکش نوشت؛ یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران. موحد منتقم  در باره این فیلم گفت: عیاری در «خانه پدری»، روی فرهنگی زوم کرده که در بطن خود پنهان کاری را پرورش می‌دهد و همه جنایت‌ها و خشونت‌ها و گره‌های بعدی نیز از دل آن زاده می‌شود. شخصیت‌های فیلم «خانه پدری» عامدانه در تلاش هستند تا دیگران متوجه کار آنها نشوند.

خانه پدری فیلمی به کارگردانی و نویسندگی کیانوش عیاری محصول ۱۳۸۹ است .این فیلم در ابتدا به تهیه کنندگی  ناجی فیلم وابسته به پلیس ایران بود که در ادامه بدلیل انتقادات پیرامون خشونت فراوان در فیلم از آن کنار کشید.

مرجع : ایسکانیوز
کد مطلب : ۲۸۷۴۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.