۰

علاج کم‌خونی

تاریخ انتشار
يکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۶
علاج کم‌خونی
سونا بختیاری گفت: شلغم گیاهی است با برگ‌های ناصاف، بریدگی زیاد به رنگ سبز و سفید، ریشه‌ آن غده‌ای و به شکل گرد و دراز به رنگ سفید با لکه‌های بنفش است. میوه شلغم مانند غلافی دراز است که در هوای سرد بسیار خوب رشد می‌کند و شاید به همین دلیل است که در درمان بیماری‌های فصل سرد و ریوی به کار می‌رود.

وی ادامه داد: از تمام قسمت‌های شلغم شامل غده شلغم، ریشه و برگ و دانه می‌توان استفاده کرد؛ چرا که از مواد مؤثر آن می‌توان به آب، سدیم، پتانسیل، آهن، پروتئین، فسفر، مواد چربی، مواد نشاسته‌ای، کلسیم،B۱، B۲، B۳ و ویتامین اشاره کرد که مواد مؤثر دارویی آن شامل ویتامینه‌ها و املاح است.

این کارشناس در خصوص خواص طبی شلغم، گفت: شلغم مقوی و اشتهاآور است و سرفه را تسکین می‌دهد. آب شلغم قند خون را پایین می‌آورد. ضعف عصبی را درمان کرده و اسپرم را زیاد می‌کند. ترشی شلغم مقوی معده و روده است و شلغم پخته بهترین دارو برای برونشیت است. برای پیگیری از سرماخوردگی و بیماری‌های تنفس نیز چند شلغم می‌تواند مفید باشد.

وی ادامه‌داد: شلغم برای آن‌هایی که غده تیروئیدشان کم ترشح می‌کند مفید است و ترشحات تیروئید را زیاد می‌کند. برای رشد و نمو استخوان‌ها مفید است. به علت داشتن ویتامین ۱B، علاج کم‌خونی است. کسانی که حافظه ضعیف دارند شلغم بخورند. شب‌کوری را درمان می‌کند. خوردن آب شلغم درمان‌کننده جوش صورت است. اگر گلودرد دارید آب شلغم را قرقره کنید.
مرجع : ایسنا
کد مطلب : ۲۸۷۹۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.