۰

با روحانی هم ائتلاف نکردیم چه برسد به اصولگرایان

تاریخ انتشار
يکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۰۲
با روحانی هم ائتلاف نکردیم چه برسد به اصولگرایان
 احمد پورنجاتی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و از نمایندگان مستعفی مجلس ششم، در بخشی از یک گفت‌وگو  امروز در پاسخ به این سؤال که «چندی پیش آقای باهنر در جلسه جامعه اسلامی مهندسین عنوان کردند ما با اصلاح‌طلبان ائتلاف نمی‌کنیم. نظرشما در این‌باره چیست؟» پاسخ گفته است:

«مثل این می‌ماند که یک نفر که مطمئن است از طرف دیگری به مهمانی دعوت نخواهد شد، پیشاپیش بگوید من هیچ تمایلی برای حضور در فلان مهمانی ندارم. کسی از شما دعوت نکرده و قرار نیست چنین اتفاقی نیز بیفتد. تاجایی که من در جریان امور اصلاح‌طلب‌ها هستم، حتی در مورد انتخابات سال ۹۲ (و) انتخاب آقای روحانی رویکرد ائتلافی نداشتند و همچنان از یک موضع شفاف در چارچوب اهداف اصلاح‌طلبانه بود و درمجموع با توجه به واقعیت‌های پیش رو انتخاب کردند»

صحبت‌های پورنجاتی که به دلایلی صریح‌تر از سایر چهره‌های جریان خاص، سخن می‌گوید حاوی یک فرکانس خاص برای دولت رئیس جمهور روحانی نیز هست.

فرکانس خاصی که البته پیش از این هم با گفتن جملاتی مثل «این دولت یک فرصت پیش آمده برای اصلاح‌طلبان است»، «دولت، مستأجر است» و «دولت روحانی یک رحم اجاره‌ای است» از سوی کسان دیگری از جریان اصلاحات تقویت شده بود؛ اما شاید بتوان گفت در صحبت‌های پورنجاتی با صراحت بیشتری مورد اشاره قرار گرفته است.

مخاطب این پیام خاص نیز لزوماً کسانی در دولت کنونی هستند که باید متوجه باشند وقتی پورنجاتی می‌گوید ما با رئیس جمهور روحانی هم ائتلاف نکردیم و در چارچوب اهدافمان به او رأی دادیم؛ این حرف چه معنای بسیطی را با خود به همراه دارد.

پورنجاتی پیش از این هم در مقطعی، رئیس جمهور روحانی را با عباراتی تند مورد انتقاد قرار داده بود.

او گفته بود:‌ مواضع خوب و خوشگلتان برای بی‌بی شلوارک هم نمی‌شود چه رسد به شلیته!

این چهره اصلاح‌طلب، معتقد به عدم برخورداری رئیس جمهور روحانی از ظرفیت اجتماعی است و چندی قبل هم در یک گفت‌وگو با اشاره به ماجرای مرحوم پاشایی، همانند سعید حجاریان تأکید کرده بود که بدنه اجتماعی اصلاح‌طلبان باید نقش بیشتری ایفا کند!
مرجع : آرمان
کد مطلب : ۲۸۸۲۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.