۱
۰

رفتار تکراری از بالانشینان مجلس و عدم تایید استیضاح ربیعی

تاریخ انتشار
يکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۰۹
 طرح استیضاح علی ربیعی وزیر کار به امضای ۵۰ نماینده رسیده اما هیات رییسه مجلسه هنوز آن را اعلام وصول نکرده است.

تعداد ۵۰ تن از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی روز چهارشنبه پارلمان، طرح استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را امضاء کردند.

براساس این گزارش، کاهش رشد بخش سرمایه گذاری در بخش تعاون و کوچک شدن این بخش از اقتصاد کشور در ماههای گذشته، عملکرد ضعیف وزارتخانه تعاون، عملکرد ضعیف بانک توسعه تعاون، عدم توزیع متوازن تسهیلات در استان ها، مسئولیت ناپذیری تعدادی از مدیران وزارتخانه جهت پرورش سرمایه اجتماعی، فقدان هماهنگی مدیریت کلان وزارتخانه تعاون با نهاد های مرتبط و همچنین عدم تلاش کافی وزارتخانه در جهت رشد اشتغال زایی از دلایل نمایندگان درخواست کننده استیضاح ربیعی وزیر تعاون است.

با وجود امضای این طرح و برگزاری چند جلسه علنی مجلس پس از آن، هیات رییسه هنوز آن را اعلام وصول نکرده و مجلس در این روزها صرفا به بررسی لایحه بودجه مشغول است.

گفتنی است پیش از این و در اوایل سال جاری، هیات رییسه مجلس با وجود امضای طرح استیضاح رضا فرجی دانا استیضاح وزیر سابق علوم توسط ۶۰ نماینده مجلس از اعلام وصول آن خودداری و تلاش کرده بود تا نمایندگان استیضاح کننده را از این امر منصرف کند. با این وجود، اصرار نمایندگان سرانجام به طرح استیضاح و برکناری فرجی دانا منتج شد.

هنوز معلوم نیست موضع آتی هیات رییسه در خصوص طرح استیضاح ربیعی چه خواهد بود اما آنها تا کنون از اعلام وصول آن خودداری کرده اند.
مرجع : صراط
کد مطلب : ۲۸۸۲۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

نظرات شما
کارگر
Finland
۱۳۹۳/۱۲/۰۴ ۱۵:۰۲
پیوندتان با صراط نیوز مبارک
کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.