۱

دولت به جای شعار با مفاسد مبارزه کند

تاریخ انتشار
دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۷
حجت الاسلام یحیی صالح‌نیا امام جمعه کن، با اشاره به اظهارات اخیر برخی مقامات دولتی مبنی بر خروج بودجه‌های میلیاردی از کشور اظهار داشت: از دولت تدبیر و امید توقع می‌رود به جای شعار به صورت عملی با موضوع مفاسد اقتصادی برخورد کند.

وی با بیان اینکه در دولت گذشته دائم می‌شنیدیم که اسامی مفسدان اقتصادی در جیب رئیس جمهور است و ایشان هم تکرار در تکرار قول افشا و برخورد با دانه درشت‌ها را می‌داد، تصریح کرد: متاسفانه در این دولت نیز ادعاهایی را می‌شنویم که هنوز هیچ مرجع رسمی آنها را تائید نکرده و چنین شیوه بیانی برخلاف شعار تدبیر و امید دولت است.

وی همچنین با اشاره به پرونده رحیمی گفت: قوه قضائیه در جریان پرونده آقای رحیمی نشان داد با هیچ شخص یا گروهی تعارف ندارد و با قاطعیت مجرم یا مجرمان را به سزای اعمالش می‌رساند؛ پس اگر تخلفی هم وجود دارد باید به قوه قضائیه ارجاع داده شود نه اینکه یک روز بگویم فساد کردند فردا بگویم بخور بخور کردند، چراکه مسیر قانونی برخورد با متخلفین مشخص است.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: سال ۹۳ هم به پایان رسید اما از اقتصاد مقاومتی و اجرایی شدن شعار سال خبری نیست. اگر می‌بینیم رهبر عزیزمان در بیانات اخیر خود می‌خواهند که مردم خودشان دست به کار شده و در اجرایی سازی تئوری اقتصاد مقاومتی ورود کنند به همین خاطر است.

امام جمعه کن با بیان اینکه ریشه مشکلات اقتصادی ما در فرهنگ مصرف و تولید قرار داد، افزود: اگر فرهنگ استفاده از کالای داخلی و پرهیز از مصرف گرایی در جامعه نهادینه شود تمام نیازها به غرب از بین خواهد رفت.

عضو کمیسیون سبک زندگی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: واقعا چه دلیلی دارد در شرایط تحریم این حجم سنگین از خودروهای گران قیمت وارد کشور شود و از سوی مردم هم برای آن‌ها مشتری وجود داشته باشد.

رئیس کمیته مراجع و روحانیون شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: دولت تمام ظرفیت‌ها را در مذاکره می‌بیند در حالی که اگر بخشی از توان خود را در راستای فرهنگ‌سازی هزینه می‌کرد شرایط بهتری را پیش رو داشتیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: توجه به اقتصاد مقاومتی مطروحه از سوی حضرت آقا دیگر جایی برای تمرین یا امتحان راه‌های دیگر را نمی‌گذارد.
مرجع : فارس
کد مطلب : ۲۸۹۳۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.