۱

گوشی ویندوزفونی بخرید یا نخرید؟

تاریخ انتشار
دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۳۷
گوشی ویندوزفونی بخرید یا نخرید؟
تلفن همراه من در چند سال گذشته یک ویندوز فون بوده است. هم‌اکنون من یک لومیا ۱۰۲۰ دارم و از انتخاب خود بسیار راضی هستم. بر کسی پوشیده نیست که اندروید به دلیل بی دروپیکر و متن‌باز بودنش به سیستم‌عامل غالب دنیا در چند سال اخیر تبدیل شده است و در ایالات‌متحده آمریکا، iOS با اختلافی فاحش هنوز بیش‌تر کاربران را به خود اختصاص داده است؛ پس چرا باوجود تلفن‌های بالا رده اندرویدی و آیفون ۶ کسی باید ویندوز فون را انتخاب کند؟

من عاشق فناوری‌ام و در زمینه‌ی تکنولوژی فرد خبره‌ای هستم؛ کار با ویندوز، ویندوز فون، مکینتاش، اندروید و iOS را به‌خوبی بلدم و این بدان معناست که دوستان و آشنایان سؤالات زیادی را در مورد اینکه چه دستگاهی را خبرند از من می‌پرسند. پاسخ من همیشه یکسان است؛ چه انتظاری از دستگاه مورد نظر دارید؟

این یک قدم مهم است که اگر از آن چشم‌پوشی شود، می‌تواند هرکسی را به سمت ناامیدی از دستگاه جدید بکشاند. درک این موضوع که چه‌کاری می‌خواهید با گجت جدید خود انجام دهید بسیار مهم است زیرا اپل، گوگل، آمازون و مایکروسافت هر یک تلاش می‌کنند تمام نیازهای کاربران را برطرف کنند، از راضی کردن تمام اقشار جامعه در تمامی دوره‌ها کاری بس دشوار است.

نکته بعدی که من سعی می‌کنم مواقعی که فردی در هنگام خرید دستگاه جدیدی از من راهنمایی می‌خواهد، به وی گوش زد کنم این است که گجت ها متفاوت هستند، ولی بهترین گجت با بالاترین مشخصات از نظر فردی با فرد دیگر متفاوت است. اپلیکیشن ها بدون شک مهم و کاربردی هستند، این در حالیست که برای برخی بی‌مفهوم و بعضاً ناشناخته هستند.

مهم این است که شما از گجت خود انتظار انجام چه‌کاری را دارید. اکثر کاربران گوشی هوشمندی را طلب می‌کنند که بتواند پیامک ارسال کند، تماس بگیرد، با آن بتوانند فیس‌بوک، اینستاگرام و ایمیل خود را چک کنند و یا صرفاً نرم‌افزارهایی را که دوستانشان دارند را اجرا کند. بدون شک اکثر غریب به‌اتفاق گوشی‌های امروزی می‌توانند به این‌گونه نیازها پاسخ مثبت دهند.

سؤال اصلی این است، با این تفاسیر من چرا باید یک گوشی ویندوز فونی را انتخاب کنم؟
فکر می‌کنم مایکروسافت کار شگفت‌انگیزی را با طراحی رابط کاربری مترو انجام داده است. گوشی ویندوز فونی من به اثرانگشتم مبدل شده است. همه‌چیز سازمان یافته شده، اپلیکیشن های ضروری در جلوی من قرار می‌گیرند و موارد بی‌استفاده دور انداخته می‌شوند. هنگامی که قفل صفحه‌نمایش را باز می‌کنم، در صفحه‌ی شروع می‌توانم اطلاعاتی را در مورد قرار ملاقات آن روز، پیام‌ها و به‌روزرسانی‌های شبکه‌های اجتماعی در یکجا مشاهده کنم. حتی نیازی به باز کردن قفل صفحه نیست، زیرا لومیا گلنس به من اعلان‌ها و وضعیت آب‌وهوا را نمایش می‌دهد.

من از گوشی ویندوز فونی خود برای برقراری تماس، مرور صفحات وب، گوش دادن به موسیقی و اجرای بازی‌های سبک استفاده می‌کنم. بازی‌هایی مانند Words With Friends،Terreria و اخیراً Minecraft PE به ویندوز فون آمده‌اند. Pandora،Podcasts و Xbox Music بیش از آنچه من نیاز دارم خوب عمل می‌کنند و زمانی که مهمان دارم بهترین لیست پخش موزیک را در اختیارم قرار می‌دهند.Internet Explorer در ویندوز فون بسیار سریع است و یک تجربه‌ی عالی و قابل قبول از یک مرورگر اینترنتی را برای من به ارمغان می‌آورد. همگام‌سازی صفحات و پخش ویدیوی HTML۵ برای من کافی هستند تا جایی که نیاز به کلاینت سوم را از بین می‌برد.

برقراری تماس، ارسال ایمیل، استفاده از Skype، فیس‌بوک و توییتر بیشترین زمان من در هنگام استفاده از گوشی هوشمند را به خود اختصاص می‌دهند. کیبورد Word-Flow ویندوز فون سه ویژگی عمده تایپ کردن استاندارد، پیش‌بینی کلمه بعدی و کشیدن کلمات را دارد. برای انتخاب Emoji نیازی نیست به صفحات مختلف بروید تا شکلک مورد نظرتان را پیدا کنید.

نبود برخی اپلیکیشن‌ها در فروشگاه نرم افزاری ویندوز فون شاید آزار دهنده باشد، اما این یک مشکل کوچک است که به ندرت با آن مواجه خواهید شد

هنگامی که صحبت از همگام‌سازی اطلاعات در بین سرویس‌ها به میان می‌آید، مایکروسافت به‌جز چند مورد مانند سینک صفحات مرورگر اینترنت اکسپلورر کار زیادی را انجام نداده است. یک کاربر می‌تواند اپلیکیشن های بومی بیشتری را در آیفون و آی‌پد تجربه کند (شاید!) تا در سرفیس ۲ و لومیا ۱۰۲۰، اما من برای ویرایش اسناد اداری از نسخه دسکتاپ آفیس استفاده می‌کنم. من سرفیس ۲ دارم و از ویندوز ۱۰ بر روی سیستم رومیزی در منزل بهره می‌برم، اما پایبندیم به سرویس‌های مایکروسافت دلیلی برای خرید یک گوشی مبتنی بر ویندوز فونی نیست.

علت دیگری که من از محصولات مایکروسافت استفاده می‌کنم این است که روش فعالیت ردموندی ها را می‌پسندم. گوگل از داده‌ها و اطلاعت کاربرانش به‌جای پول استفاده می‌کند. اپل نیز بیش از حد محتاط و بسته عمل می‌کند، به کاربرانش دیکته می‌کند که چطور از دستگاه‌هایشان استفاده کنند، اما مایکروسافت به سفارش خیر العمور اوسطها مابین طراحی خوب، کیفت ساخت مناسب، اکوسیستم قوی و جدیداً اهمیت دادن به نظر کاربران عمل می‌کند.

تکنولوژی به عقیده من بعد سرگرمی یک ابزار برای بهتر زندگی کردن محسوب می‌شود. مایکروسافت محصولات بی‌نظیری همچون آفیس و ویندوز را طراحی کرده که بسیاری‌ها به‌صورت روزانه از آن‌ها استفاده می‌کنند. من اکثراً وقتی در حال وارد کردن داده‌ها به اکسل هستم، کیبورد مغناطیسی را به سرفیس وصل می‌کنم. فایل‌ها در وان درایو در کامپیوتر محل کارم همگام‌سازی می‌شوند، جایی که بدون شک می‌توانم آن‌ها را به‌صورت امن داشته باشم.

از وان نوت برای ساماندهی و نوت برداری بهره می‌برم و از اپلیکیشن Office Lens برای دیجیتالی کردن و نگاه‌داری امن اسناد اداری استفاده می‌کنم. امروزه، ابزارهای مایکروسافت معنی واقعی تکنولوژی را نشان می‌دهند و تعبیر مانع پیشرفت را به‌کلی محو می‌کنند؛ به من اجازه می‌دهد تا به چیزهایی که برایم اهمیت دارند برسم.

راهی که ردموندی ها در توسعه‌ی ویندوز ۱۰ در پیش گرفته‌اند، من را در رابطه با آینده‌ی گجت هایم بسیار امیدوار می‌کند. از بابت اینکه یک کاربر ویندوز فون که می‌تواند از نرم‌افزارهای یونیورسال، کورتانا و پلتفرم یکپارچه استفاده کند، بسیار خرسندم. کاربران ویندوز فون، توقعات زیادی از ویندوز فون ۱۰ موبایل دارند و درنهایت بازخورد کاربران بخش مهم از موج تغییرات بعدی ویندوز را شکل خواهد داد.
مرجع : فارنت
کد مطلب : ۲۸۹۷۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.