۰

تنش در لبنان بالا گرفت

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۳
به گزارش شبکه خبری الجزیره، خبرنگار این شبکه اعلام کرد که منابعی در فرماندهی گروه جبهه‌ النصره تهدید کردند که اگر دولت لبنان با درخواست آنها از جمله آزادی زنان و کودکان این گروه موافقت نکند دو نظامی لبنانی را اعدام می‌کنند.

همچنین سجعان قزی، وزیر کار لبنان اعلام کرد که کمیته بحران که دولت لبنان برای حل بحران نظامیان ربوده شده تشکیل داده بود اقدامات مناسبی را اتخاذ کرده است.

وی در خصوص جزییات این اقدامات چیزی نگفت.

وزیر کار لبنان افزود: دولت لبنان اصل مبادله بازداشت‌شدگان را رد نمی‌کند اما در اینکه مبادله ریشه بحران باشد، تردید دارم. برخی طرف‌ها هستند که می‌خواهند از این بحران مثل آنچه در عراق و سوریه رخ داده استفاده کنند.

همچنین مازن ابراهیم، مدیر دفتر الجزیره در بیروت اعلام کرد که عدم پیشرفت در پرونده نظامیان ربوده شده لبنانی نشان‌دهنده وجود دودستگی در داخل دولت لبنان در خصوص شروط جبهه‌ النصره است.

در همین راستا هیات علمای مسلمین لبنان طرحی را با عنوان کرامت و سلامت برای حل بحران نظامیان ربوده شده لبنانی ارائه کرد و همچنین از ربایندگان خواست تا از ایجاد رعب و وحشت در میان خانواده‌های نظامیان و تهدید به کشته فرزندان آنها خودداری کنند.

این هیات در بیانیه‌ای اعلام کرد: بازداشت زنان و کودکان در چهارچوب عملیات امنیتی اقدام خطرناکی از سوی دولت محسوب می‌شود.

همچنین تعدادی از خانواده‌های نظامیان ربوده شده لبنانی به اعتراضات خود علیه «کوتاهی دولت» در قبال پرونده این نظامیان بار دیگر در خیابان‌های بیروت دست به تظاهرات زدند.

همچنین به دنبال اعلام جبهه‌ النصره مبنی بر اعدام یکی از نظامیان لبنانی ارتش در چندین روستا در منطقه بقاع در شرق لبنان مستقر شد.

توپخانه ارتش لبنان نیز برخی پایگاه‌های افراد مسلح در شهرک عرسال را مورد هدف قرار داد.
کد مطلب : ۲۹۱۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.