۰

افزایش صادرات آلمان به ایران پس از کاهش تحریم‌ها

تاریخ انتشار
سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۵۴
به نقل از رویترز، اداره آمار فدرال آلمان در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که صادرات آلمان به ایران طی سال گذشته با رشد ۳۰ درصدی روبرو شده و به بیش از ۲.۴ میلیارد یورو رسیده است.

افزایش صادرات آلمان به ایران به علت کاهش تحریم‌ها و پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای بوده است. آلمان به طور سنتی، بزرگترین شریک تجاری ایران در اروپا به شمار می‌رود و افزایش صادرات این کشور به ایران، بالاترین رکورد در ۱۰ سال گذشته به شمار می‌رود.

افزایش صادرات آلمان به ایران به واسطه رشد فروش ماشین آلات، فرآورده های شیمیایی و کشاورزی بوده است. در گزارش اداره فدرال آمار آلمان به این مساله اشاره‌ای نشده است که کدام یک از شرکت‌های آلمانی از افزایش صادرات به ایران، منتفع شده‌اند.

شرکت‌های آلمانی از جمله زیمنس به علت اعمال تحریم‌ها مجبور به کاهش فعالیت های خود در ایران شده بودند. سایر شرکت‌های آلمانی از جمله «آر دبلیو ئی» و «بایر و ئی اون» نیز دارای منافع تجاری در ایران هستند.

ولکر تریر عضو اتاق بازرگانی و تجارت آلمان در این باره تاکید کرد که در ابتدای سال ۲۰۱۴ میلادی، برخی تحریم ها کاهش یافت، بنابر این بیمه حمل و نقل کشتی ها و تحویل خودرو و قطعات هواپیما به ایران، مجوز لازم را پیدا کرد. اگر قدرت‌های جهانی و ایران بر سر توافق هسته‌ای به نتیجه برسند، این مساله به نفع شرکت‌های آلمانی خواهد بود.

وی در ادامه تصریح کرد: در ۵ سال آینده، دو برابر کردن صادرات به ایران، ممکن است. در سال ۲۰۰۵ میلادی، صادرات آلمان به ایران به بیش از ۵ میلیارد یورو رسید. ما می‌خواهیم در کوتاه مدت به همان سطح گذشته بازگردیم.
مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۲۹۱۳۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.