۰

رسانه‌ها موظف به بیمه کردن خبرنگاران خود هستند

تاریخ انتشار
سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۴۰
رسانه‌ها موظف به بیمه کردن خبرنگاران خود هستند
حسین انتظامی روز سه شنبه در نشستی با اصحاب رسانه و مطبوعات استان یزد افزود: بیمه خبرنگاران نباید توسط دولت پرداخت شود زیرا اعتقاد داریم خبرنگار نباید وابسته به دولت باشد.

وی اظهار کرد: اصل فعالیت روزنامه نگاری استقلال حرفه ای است و دولت نباید کاری به خبرنگار داشته باشد زیرا وقتی دولت حقوق و بیمه او را تقبل کند به دولتی وابستگی پیدا می کند.

انتظامی با بیان اینکه این امر با اصول کار روزنامه نگاری مغایرت دارد و اصالت خبرنگاران را تحت شعاع خود قرار می دهد و خبرنگاران را دولتی می کند بیمه کردن خبرنگاران توسط رسانه ها را موجب حفظ استقلال و تثبیت حرفه ای این قشر دانست.

معاون وزیر ارشاد اضافه کرد: برای رابطان خبر خبرگزاری ها سهمیه ۱۰۰ نفری بیمه در نظر گرفته شده و مطبوعات نیز بر اساس فهرست بیمه ای که ارایه می کنند از کمک های این وزارتخانه برخوردار می شوند.

معاون وزیر ارشاد گفت: همچنین بخشی از یارانه هایی که در اختیار مجموعه های خبری قرار می گیرد به بیمه خبرنگاران اختصاص پیدا می کند.

وی افزود: ملاک حمایت ما از نشریه ها تعداد خبرنگاران بیمه شده است و از سال های آینده یارانه هایی که به مطبوعات داده خواهد شد بر همین اساس است.

انتظامی با تاکید بر امنیت شغلی و حرفه ای خبرنگاران افزود: امنیت حرفه ای بالاتر از امنیت شغلی است.

* حمایت از نشریات محلی از سیاست های جدی وزارتخانه است

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حمایت از نشریات محلی از سیاستهای جدی وزارتخانه است و این امر فقط شعار نیست بلکه اجرایی می شود.

وی افزود: امروزه نقش و تاثیر رسانه های سراسری کاهش یافته اما رسانه های اجتماعی، تخصصی، بین المللی و محلی آمار مخاطبان آنها در حال افزایش است.

انتظامی با اشاره به اینکه مطبوعات محلی نقش تاثیرگذاری در جامعه دارند، اظهار کرد: دلبستگی مردم به رسانه های محلی یک واقعیت انکار ناپذیر است.

معاون وزیر ارشاد با بیان اینکه باید از ورود رسانه های سراسری به خیمه گاه رسانه های محلی جلوگیری کنیم، به توزیع جداگانه ویژنامه ها توسط رسانه های محلی اشاره و آن را ممنوع دانست و گفت: از ادارات ارشاد خواسته شده در صورت مشاهده این امر با آن برخورد شود.

وی افزود: همچنین ویژه نامه سراسری نباید بیش از ۳۰ درصد آگهی استانی داشته باشد .

انتظامی اظهار کرد: کانونهای تبلیغاتی اجازه توزیع نیازمندی ها را ندارند و این یک تخلف است و با آن برخورد می شود.

وی یادآور شد: روزنامه ای که ۲۵ نیرو نداشته باشد، اسمش روزنامه نیست و باید تلاش کنیم تا استانداردهای کیفی را بالا ببریم .

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه شرایط روزنامه های کشور باید به سمت استاندارد برود به اهمیت شفاف سازی دستگاهها نسبت به فعالیتها و عملکرد خود اشاره و اضافه کرد: شفاف سازی سبب می شود پاسخگویی بالاتر برود.

انتظامی اضافه کرد: همچنین این امر بهترین راه مبارزه با فساد دولتی و اقتصادی است.

در این نشست مدیران مسوول نشریات استان مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند.

در استان یزد ۱۱۰ نشریه شامل روزنامه، هفته نامه، دو هفته نامه و فصل نامه مجوز انتشار دارند که ۷۰ مورد آنها فعال هستند.
مرجع : ایرنا
کد مطلب : ۲۹۱۷۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.