۰

افشای جزئیاتی از فساد مالی نمایندگان انگلیس

تاریخ انتشار
سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۲۲
افشای جزئیاتی از فساد مالی نمایندگان انگلیس
به نقل از ایندیپندنت، وزرای خارجه سابق انگلیس روزانه بیش از ۵ هزار پوند به خاطر در اختیار قراردادن تجربه و ارتباطات خود به یک شرکت خصوصی، دریافت می کرده اند.

مطالب منتشر شده موجب تشدید خشم و نگرانی ها نسبت به درآمدهای نمایندگان مجلس عوام انگلیس در خارج از مجلس شده است. نتایج تجزیه و تحلیل انجام شده توسط موسسه استاتیستا نشان می دهد که نمایندگان انگلیسی طی سال گذشته در مجموع بیش از ۷ میلیون پوند درآمد، غیر از حقوقی که از مجلس عوام دریافت می کرده اند، داشته اند. در این بین نمایندگان محافظه کار بیشترین سهم را داشتند.

سیاستمداران حزب محافظه کار در مجموع بیش از ۴.۷۴ میلیون پوند درآمد داشته اند که این رقم دو برابر بیشتر از درآمد نمایندگان حزب کارگر بوده است.

گوردون براون نخست وزیر سابق انگلیس با درآمد ۹۶۲۵۱۶ پوند بالاترین دریافتی را خارج از حقوقی که از مجلس دریافت می کرده، داشته است.
براون تنها برای یک سخنرانی دو و نیم ساعته برای یک شرکت چینی در پکن بیش از ۶۱۷۳۰ پوند دریافت کرده است. براون همچنین برای یک سخنرانی دیگر در دانشگاه آمریکایی در دوبی بیش از ۴۶۵۰۰ پوند درآمد داشته است.

جفری کاکس نماینده محافظه کار مجلس عوام انگلیس نیز دومین درآمد بالا را داشته است. وی سال گذشته بیش از ۸۲۰۸۶۷ پوند خارج از حقوق پارلمانی درآمد داشته است.
مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۲۹۱۹۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.