۷
گفتگوی اختصاصی «تعادل» با «عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ابوذر رحیمی»؛

آمار تورم 2/15 واقعی تر به نظر می‌رسد

تاریخ انتشار
جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۹
آمار تورم 2/15 واقعی تر به نظر می‌رسد
ابوذر ندیمی در گفتگویی اختصاصی با «تعادل» در رابطه با آمار غیرواقع از سوی مرکز آمار گفت: معنای تورم ده کالا نیست بلکه معنای تورم نزدیک به سیصد و یا بیشتر کالا است ممکن است یک کالایی دریک ماهی قیمتش اصلاً افزایش پیدا نکرده باشد اما کالای دیگر قیمتش صد در صد افزایش یافته باشد لذا قیمت این ارقام را با یکدیگر جمع می‌کنند و تقسیم و عددی که به دست می‎آید را به عنوان تورم ماهانه یا سالانه به مردم اعلام می‌کنند.

وی در ادامه مردم حق دارند وقتی عددی را در میزان تورم اعلام می‌کنند بیان کنند که این تورم را در جامعه مشاهده نمی‌کنند، افزود: دولت در اعلام تورم تنها به خرده‌فروشی کالا در ده اقلام را حساب نمی‌کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید بر این مطلب که هیچ‌گاه نمی‌توانیم عدد صفر را برای تورم کشورمان تعریف کنیم، تصریح کرد: مرکز آمار باید پاسخگوی صفر بودن میزان تورم در بهمن ماه باشد.

وی در ادامه با بیان این مطلب که روحانی میزان آمار را 2/15 دهم درصد اعلام کرده است اظهار داشت: من نمی‌دانم سازمان آمار چگونه این عدد را به دست آورده است.

 وی بیان کرد: من به عنوان نماینده و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با آرا 2/15 دهم درصد موافق هستم و معنا ندارد با این آماری که اعلام‌شده بیان کنیم آمار تورم در بهمن‌ماه صفر است.

ندیمی تصریح کرد: آمار صفر تورم برای کشوری است که حداقل تجربه ده تا بیست‌ساله تورم را داشته باشد ما که کشوری بودیم تورمان 40 درصد بوده چگونه در یک ماه تورم صفر درصد رسیده است.
کد مطلب : ۲۹۵۴۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.