۰

تاسیسات مخفی درگزارش منافقین گاوصندوق یک شرکت بود !

تاریخ انتشار
شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۲۵

این گروهک مدعی شد که ایران یک تاسیسات مخفی اتمی در شرق تهران دایر کرده است که تاکنون از دید آژانس مخفی مانده است. در ادامه این گزارش جعلی آمده بود : در مرکز مذکور تأسیساتی زیرزمینی برای ساخت سانتریفوژهای نسل جدید وجود دارد !

سریال مطرح کردن ادعاهای غیر واقعی از سوی سازمان منافقین به حدی بوده که این گزارش از سوی خود منابع امریکایی و حتی غربی با بی اعتنایی روبرو شده است.

"بردشرمن" عضو دمكرات کنگره از كاليفرنيا در این باره گفته كه مخالفان ایرانی بعضي اوقات به ما اطلاعاتی می دهند که قابل بررسی است.

اظهارات این عضو کنگره امریکا نشان می دهد که حنای منافقین حتی برای امریکایی ها هم دیگر رنگی ندارد . امریکایی ها می گویند وقت تلف کردن برای اثبات ادعاهای مخالفان در مواقعی حتی به آبروریزی منجر شده چون پس از بررسی در باره هر ادعا مشخص شده که تاسیساتی در کار نبوده و آنها به بیراهه رفته اند.

نمونه بارز آن مطرح کردن موضوع سایت مریوان بود که یک افتضاح اطلاعاتی برای آژانس و غرب به بار آورد و بعدها آنها حتی از مطرح کردن مجدد آن موضوع خجالت زده بودند.

آژانس بین المللی انرژی اتمی قبلا یک گزارش محرمانه پیرامون دایر بودن یک سایت مخفی اتمی در منطقه مریوان دریافت کرده بود که بعدها مشخص شد چنین تاسیساتی مطلقا وجود خارجی ندارد.

بعد از مطرح شدن ادعای سایت مریوان ، ایران بارها آژانس را دعوت کرد که ماموران خود را برای بررسی موضوع به مریوان بفرستد اما آژانس هر بار این درخواست داوطلبانه ایران را بی پاسخ گذاشت و به نحوی از ورود به این مساله طفره رفت.

دلیل آن این بود که آنها به خوبی فهمیده بودند که اطلاعات اشتباه دریافت کرده اند و احتمالا ماهواره های جاسوسی پس از متمرکز شدن بر منطقه مورد ادعا متوجه شدند که مطلقا چنین موضوعی صحت ندارد.

این رسوایی بی سر و صدا مختومه شد اما ایران هر بار برای تمسخر این ادعا مجددا درخواست بازرسی از مریوان را مطرح می کرد که البته با سکوت آژانس روبرو می شد.

پایگاه خبری بلومبرگ هشتم اسفند ماه در گزارشی با موضوع منطقه مریوان و ادعاهایی که آژانس مدتی قبل در مورد این منطقه مطرح کرده بود، نوشت : " خودداری دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل از اعزام بازرسان به این منطقه با وجود پیشنهاد ایران، نشان می‌دهد که این نهاد احتمالا به اشتباه اطلاعاتی خود پی برده است. "

با این حال افتضاح جدید هفته پیش اتفاق افتاد ، زمانی که سازمان منافقین ادعا کرد که تاسیسات مخفی را در شرق تهران کشف کرده که کار آن مطالعات اتمی و تلاش برای بکارگیری نسل جدید سانتریفیوژ ها به دور از انظار جامعه جهانی است.

سناریو منافقین برای متقاعد کردن امریکایی ها به وجود چنین تاسیساتی آن قدر پیش پا افتاده بود که گاف آن خیلی زود مشخص شد. آنها چند نماینده کنگره امریکا را با خود همراه کردند و سپس تصاویر مورد نظر خود از تاسیسات مورد ادعا را برای آنها پخش کردند. نتیجه جالب بود : چند نماینده مذکور خیلی راحت فریب تصاویر جعلی را خوردند و در دام ادعای دروغ آنها افتادند.



منافقین یک عکس را منتشر کردند که در آن درب یک تونل زیر زمینی تاسیسات اتمی نشان داده شده بود که ضد انفجار اتمی بوده و مدعی شدند کارشناسان ایرانی در آن تاسیسات سرگرم ساختن سلاح اتمی هستند !

فاکس نیوز، ( رسانه وابسته به پنتاگون ) و دیگر رسانه های ضد ایرانی مثل "کانسرواتیو نیوز" سریعا تصویر این درب را منتشر کردند. حقه بکار رفته در آن تصویر به قدری واضح بود که خیلی زود سر و صداهای آن در آمد. نابغه عضو گروهک منافقین با کپی کردن عکس یک شرکت معتبر و معروف گاوصندوق سازی در امریکا و دستکاری تصویر مورد نظر درب گاو صندوق را به عنوان ورودی تاسیسات مورد نظر جلوه داده و تاریکی داخل گاو صندوق را به عنوان راهروی مخوفی که به محل تاسیسات ختم می شود ، نشان داده اند !

این افتضاح خیلی زود افشا شد و از هفته قبل تا کنون حتی رسانه های امریکایی که ابتدا این ادعا را جدی گرفته بودند ، از پرداختن به این موضوع صرفنظر کردند .

این موضوع به خصوص همزمان با افشای دروغگویی نتانیاهو در بزرگ نمایی برنامه هسته ای ایران مخالفان جمهوری اسلامی را در وضعیت بحرانی قرار داده است. روزنامه گاردین براساس اطلاعاتی که از سرویس‌های اطلاعاتی آفریقای جنوبی بدست آورد ، به افشاگری درباره دروغ پردازی‌های نتانیاهو در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در اکتبر سال ۲۰۱۲ پرداختند که در آن با نشان دادن کاریکاتور نسبت به دستیابی ایران به بمب اتم در خلال چند ماه آینده هشدار داده بود.

طبق اسناد افشاء شده مشخص شده است که نتانیاهو یک ماه بعد از این سخنرانی ،سرویس اطلاعاتی و جاسوسی اسرائیل در دوره ریاست میرداگان نیز برخلاف ادعای نتانیاهو به این نتیجه رسیده بودند که ایران اصلا بدنبال بمب هسته‌ای نیست اما با گذشت بیش بیش از یک سال و نیم از زمان ادعای نتانیاهو هیچ تردیدی باقی نمی ماند که وی عمدا قصد فریب افکارعمومی و رهبران جهان و سازمان ملل داشته است . آژانس اطلاعات اسرائیل در گزارش مخفی خود با مشارکت آفریقای جنوبی به این نتیجه رسید که ایران در حال انجام فعالیت لازم برای تولید تسلیحات نیست.

بنا بر این به نظر می رسد که در آستانه مذاکرات حساس هسته ای حتی خود امریکایی ها هم به این نتیجه رسیده اند که بیش از هر چیز باید مراقب این باشند که فریب ادعاهای دروغین را نخورند وگرنه در اتاق های دربسته مذاکرات همه چیز روشن و واضح است و اصلا نیازی به اسناد دروغین خارج از اتاق مذاکرات نیست.
مرجع : فردا
کد مطلب : ۲۹۷۷۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.