۰

تاثیر کمک نظامی آمریکا بر بحران اوکراین

تاریخ انتشار
شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۴۵
تاثیر کمک نظامی آمریکا بر بحران اوکراین
کیت داردن استاد دانشگاه آمریکن در واشنگتن تاکید کرد که صحبت از ارسال سلاح به اوکراین تنها این توهم را تشدید خواهد کرد که اوکراین می تواند در میدان کارزار به پیروزی برسد.

وی در ادامه تصریح کرد که توافقنامه مینسک ۲ بهترین قرارداد برای اوکراین است که می تواند منجر به راهکار نهایی حل و فصل بحران شود.
تحقیق و بررسی انجام شده نشان می دهد که از ۲۷ کارشناس علوم سیاسی آمریکا، ۱۸ نفر ایده ارسال سلاح به اوکراین را تقبیح کرده و آن را اقدامی خطرناک دانسته اند.

داردن در ادامه افزود: به جای ارسال سلاح، باید مقام های اوکراینی را متقاعد کرد تا اصلاحات قانونی لازم را با هدف تمرکز زدایی قدرت انجام دهند، وضعیت غیر متعهد خود را حفظ کنند و رهبران فاسد اوکراین را که مقادیر زیادی از پول کشور را سرقت کرده اند، ساقط کنند.

وی گفت: واشنگتن در حال غرق کردن کی یف با دادن این امید غیر واقعی است که ارتش اوکراین می تواند به ارتش نیابتی مسلحی در درگیری بین روسیه و غرب تبدیل شود. با ارسال سلاح های دفاعی به اوکراین، واشنگتن عملا اجرای توافقنامه های مینسک را زیر پا می گذارد.

جان میرشایمر استاد علوم سیاسی دانشگاه شیکاگو نیز تاکید کرد که مسلح کردن اوکراین منجر به تشدید بیشتر خشونت ها خواهد شد. مخالفت اروپایی ها به خصوص آلمانی‌ها با ارسال کمک نظامی به اوکراین، روابط آمریکا در دو سوی اقیانوس اطلس را در معرض خطر قرار داده است.

جاشوا ایتکوویتز شفرینسون استاد دانشگاه ای اند ام تگزاس نیز ضمن زیر سئوال بردن واژه "سلاح های دفاعی"، به این واقعیت اشاره کرد که این سلاح ها را می توان هم در عملیات های دفاعی و هم تهاجمی مورد استفاده قرار داد.
مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۲۹۸۲۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.