۱

رهبران اسلامگرای مصر اعدام می شوند

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۴۴
رهبران اسلامگرای مصر اعدام می شوند
 دادگاهی در قاهره در بررسی آنچه جرائم سازمان یافته اخوان المسلمین در طول دو سال گذشته نامیده می شود، چهار تن از اعضای ارشد این جریان مصری را به اعدام محکوم کرده و برای چهارده تن مجازات حبس ابد تعیین کرده است.

به گزارش الجزیره، این احکام صرفا به عنوان یکی از مصادیق مجرمانه اخوانی ها صادر شده که دادگاه آن را مرتبط با پرونده موسوم به دفتر ارشاد دانسته است. در احکام صادره اعدام تاکید شده است که اعدامها باید با چوبه دار اجرا شود.

محمد بدیع رهبر اخوان المسمین مصر، خیرت الشاطر معاون وی و نامزد اصلی اخوان المسلمین در انتخابات ریاست جمهوری پیشین و عاکف از رهبران بلندپایه اخوان المسلمین جزو محکومین به حبس ابد هستند.

در خصوص پرونده موسوم به دفتر ارشاد نیز مقامات اخوان المسلمین به تحریک مردم برای ایجاد ناامنی و آشوب و تخریب بیت المال متهم شدند. در این حادثه که به درگیری‌ میان هواداران اخوان‌المسلمین و مخالفان دولت محمد مرسی در مقابل دفتر الارشاد اخوان‌المسلمین منجر شد، شماری از مصری ها کشته و زخمی شدند .

پیشتر دادگاهی در مصر شخص بدیع را نیز به اعدام محکوم نموده بود، که حکم وی پس از ارجاع به دیوان عالی قضایی مصر لغو گردید. مجامع بین المللی و حقوق بشری نسبت به رویه بی حد و حصر حاکمان نظامی مصر در دستگیری و محاکمه رهبران اخوان المسلمین بشدت معترضند و همین امر موجب ایجاد برخی اعتراض های بین المللی از سوی دولت ها نیز شده است.

امروز همچنین دادگاه کیفری قاهره محاکمه محمد مرسی رئیس جمهور مخلوع مصر و شمار دیگری از متهمان را در ارتباط با قضیه جاسوسی به سوم مارس آینده موکول کرد.

روند بازداشت و محاکمه رهبران اخوان المسلمین در حالی ادامه دارد که حسنی مبارک دیکتاتور پیشین این کشور که قریب به سه دهه در سطح جامعه حکمرانی نموده در آستانه خروج از زندان قرار دارد. علا و جمال مبارک دو پسر حسنی مبارک نیز در شرف آزادی قرار دارند. سیاست مشت آهنین عبدالفتاح السیسی در قبال اسلامگرایان مصری زمینه اعتراض های گسترده اجتماعی در سطح مصر را فراهم نموده که تا کنون منجر به تشدید خشونت های داخلی شده است.

ناظران بین المللی بر این باورند که ایجاد محدودیت گسترده برای فعالین اسلامگرای مصر موجب گرایش جوانان این کشور به جریان های رادیکال سلفی خواهد شد. از زمان برکناری محمد مرسی از قدرت بر میزان ناامنی ها و بمب گذاری در منطقه سینا مصر و برخی مناطق دیگر این کشور بشدت افزوده شده است.
مرجع : فرهنگ
کد مطلب : ۲۹۹۲۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.